Zyxel 334 prestige och IP-telefoni|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Zyxel 334 prestige och IP-telefoni
Kennedy
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
Member Since:
September 24, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 24, 2005 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

Hej alla!
Jag har skaffat mig IP-telefoni, men för att kunna utnyttja telefonin samtidigt som jag var inkopplad mot nätet på datorn köpte jag mig också en router, en zyxel 334 prestige.
Jag kopplade in routern mot nätverksuttaget (jag sitter via stadsnätet) och från den en nätverkssladd till datorn och en till dosan (IP-telefonidosan, en cisco ATA 186)
Jag konfigurerade enligt instruktionsboken inställningarna och Internet gick igång, så även min telefon.
Problemet var bara att när man t.ex. ringde till någon gick det bara två signaler, sedan bröts kopplingen, nästan som om något tappade kontakten. Om någon hann svara så gick det alldeles utmärkt att prata, det var bara det att man var tvungen att vara snabb på att svara!

För att kolla så det inte var något fel på min IP-telefoni dosa så kopplade jag den direkt från nätverksuttaget, kopplade alltså ur routern, och kopplade direkt.
Ingenting hände, ingen kopplingssignal eller något! När jag sedan kopplade tillbaks allting som det var från början till routern så funkade ingenting!
Nu kan jag inte ringa överhuvudtaget!
Jag är nybörjare på det här med routrar så all hjälp uppskattas!
Har kopplat ur brandvägg och allt men inget har hjälpt. Jag är inte säker på att det nödvändigtvis är routern som strejkar på något sätt, men som sagt: Alla tips uppskattas!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 30
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL