Asus fortsätter sin satsning på marknaden för GPU-mining och kryptovalutor där moderkortet B250 Expert Mining slår rekord med 19 stycken PCIe-platser.
Att gräva kryptovalutor som Ethereum med ens dator är fortfarande väldigt populärt. Inte minst i Asien där stora mining-farmer med hundratals datorer och tusentals grafikkort tuggar kryptovalutor dygnet runt. Taiwanesiska moderkortsgiganten Asus var kanske inte först på pucken men företaget fortsätter en större satsning på mining-marknaden med ett nytt rekordmoderkort.
Asus B250 Expert Mining har inte mindre än 19 stycken PCIe-anslutningar att använda för att koppla in grafikkort till din miningdator. Förutom en klassisk PCIe x16 port har Asus nämligen…
Tekniknörd som gillar att träna.
Är det bara jag som är tapad eller har jag missat något om hur koppling cpu och chipset mot pci-e funkar?
Räknar om och om igen men får det ändå bara till man kan köra 12st grafikkort som max plattan.
Cpu erna den stödjer har max 16st pci-e banor och chip settet har max 12st
Har jag missförstått det här tidigare att dem adderas eller är det som jag förstått tidigare och det blir capat på 12st?
1 Guest(s)