Bethesda avslöjar att man i kommande stortiteln Fallout 76 kommer att göra störa "troll"-spelare till måltavlor och att man testat sitt nya system i särskilda "rövhålssessioner" i utvecklingsfasen.
Fallout 76 blir ett onlinespel i dess sanna bemärkelse och alla karaktärer du möter i spelet kommer att vara andra onlinespelare. Ett spännande upplägg som samtidigt sätter det mänskliga intellektet och moralen på sin spets. Spelare som lever på att förstöra för andra spelare i onlinevärlden, mer kända som "troll", är ett allt för vanligt problem i de flesta onlinespel. Bethesda är smärtsamt medvetna om detta och med Fallout 76 tror sig spelutvecklaren…
Tekniknörd som gillar att träna.
March 6, 2016
"Hur, för det lär bara vara en fråga om tid, lång tid det tar innan spelare börjar missbruka och hitta brister i systemet återstår att se"
liknande system har funnits i flertalet spel och alltid slutat på samma sätt,, redan vissa MUD hade detta. Ja om nu någon är så gammal så de var med på den tiden. Får man en belöning på sig ber man helt enkelt en kompis döda en och ge tillbaka prispengarna.
July 27, 2004
Frågor som dyker upp i mitt huvud är dels vad som bestämmer vem som ska utsättas för denna "bestraffning" och dels om/hur/varför man ska förhindra det uppträdande Morgul beskriver?
Det är ju långt ifrån omöjligt att i en eldstrid råka skada/döda en medspelare av misstag. Dels kan man råka ta fel på vem som är vän och fiende, dels kan den andre utan förvarning ställa sig i min eldlinje eller hamna inom verkansområdet för explosiv ammunition. Som Jänkarna brukar uttrycka det: "Friendly fire isn't!"
Den typen av olyckshändelser bör enligt mig inte bestraffas.
Anta till exempel att några kompisar beslutar sig för att spela som en grupp raiders...
De driver runt tillsammans och rånar andra spelare de träffar på. Känns helt i linje med sådant som *förväntas* hända i spelvärlden. Ska de betraktas som "troll"? Om någon i gruppen får ett pris på sig kan någon annan i gruppen kassera ut det ganska omgående? Kanske sätta efterlysning på alla i gruppen, och göra det omöjligt för en efterlyst att få belöning för andra efterlysta? En efterlysning på gruppen är ju också helt i linje med vad man kan förvänta sig i spelvärlden.
1 Guest(s)