Ha kul med teknik! Målsättningen när vi på NordicHardware bjuder in till en nysatsning kring vår community är lika enkel som glasklar.
Med snart 17 år online har NordicHardware som tekniksajt varit med om det mesta. En historia som började med ohämmade teknikdiskussioner i ett aktivt egenkodat html-forum har utvecklats vidare till en konsumentvägledande redaktion med påkostade testlabb och stora köpguider. Medan Facebook och andra sociala medier blivit nya naturliga samlingspunkter för läsare och medlemmar har NordicHardware länge haft en tanke och vision om en ny storsatsning på det vi definierar som en community.
Vad är en community?
För oss i redaktionen…
Tekniknörd som gillar att träna.
July 27, 2004
Känns idiotiskt att försöka skapa en community spridd på fem olika forum!
Håll det lokalt för att få den rätta vi-känslan. Alla vill inte sprida sitt privatliv till (opersonliga) Facebook, Google och Instagram.
Bilder och filmer kan mycket väl läggas in eller länkas till här i stället för att man ska behöva besöka en massa andra forum för att hitta dem.
March 6, 2016
Förbättra supporten runt er eget forum innan ni sprider er allt för tunt. Ta bort gäst inloggningen, kommer in både den ena och andra udda smått rasistiska kommentaren. Se bara på senaste TV-Licens diskussionen där pratar vi inte bara smygrasism utan rasism i klarspråk. Oftast sker sådana inlägg bara för att man kan vara anonym som gäst.
Ta bort tumme ned, ser man på diskussionerna så blir vissa inlägg nerdammade trots att de innehåller 100% korrekt information och är on-topic allt bara för att det inte råkar vassa en viss grupp personer. Dessutom är det extremt lätt att manipulera systemet, vilket jag har en känsla av vanligt förekommande.
Fixa till en anmälnings knapp så när det väl kommer helt olämpliga saker, så som rasistiska inlägg, får ni varningar om det och kan vita åtgärder.
Till sist så håller jag med Olle P till 100%, välj en plattform och se till att den blir extremt bra istället.
May 2, 2012
Tack för er återkoppling!
Har tagit emot massor med förslag på annat håll att vi enbart skall satsa på Facebook, några vill se allt fokus på Youtube och t.o.m. vissa på Instagram/Snapchat. En del har sagt likt er att man föredrar att vi återupplivar forumet.
Vi är numera flera som arbetar med sociala medier och har olika idéer, bakgrunder och erfarenhet. Jag är helt med er på vad ni menar, men om vi enbart satsade på ett socialt media/forum skulle vi göra många besvikna som föredrar en annan del.
Som tur i oturen är så är det många saker som väntar på att programmering, planering, PR, tester etc. skall bli klara innan vi kan få till en del som vi tänkt oss. Medan vi väntar på detta så arbetar vi med utveckling av några av de andra sociala medierna och våra långsiktiga planer för NH.
Jag föredrar personligen att sakta höja kvalitén på allt, då det ändå inte går att spurta med enbart ett medie pga. att flera ansvarsdelar ligger på externa källor, schemakrockar uppstår och olika projekts tidsaspekter måste tas i beaktande löpande. Det är väldigt många saker som man tror ska vara banalt att fixa som i slutändan tar en massa tid, energi och resurser.
Tar med mig era åsikter, skall dra dem internt på nästa möte och stort tack att ni skriver och bryr er, DET betyder mycket!
July 27, 2004
Facebook funkar bara till direktkommentarer. I praktiken omöjligt att hitta åter något man läste mer än sex månader tidigare, och därmed direkt olämpligt för handledningar och liknande.
Snapchat har jag aldrig använt, men utgår ifrån att det bara förstärker svagheterna hos FB.
Youtube har sina fördelar, men är extremt videobundet.
Instagram är som Youtube, men bildbaserat.
1 Guest(s)