Nvidia utvecklar Adaptive Temporal Antialiasing - Raytracing med kantutjämning|Nyhetskommentarer|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nvidia utvecklar Adaptive Temporal Antialiasing - Raytracing med kantutjämning
Mikael Schwartz
Admin
Forum Posts: 176
Member Since:
October 8, 2015
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 1, 2018 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Raytracing var det stora heta på årets Game Delevopers Conference (GDC) som hölls i mars, detta tack vare Nvidias nya teknik RTX och Microsofts gränssnitt DXR och nu har Nvidia tagit det hela ett steg längre med Adaptive Temporal Antialiasing som slår samman raytracing och kantutjämning.

Nästa stora steg inom grafikvärlden förväntas av många bli raytracing, enkelt översatt till svenska som strålspårning. Detta kommer bland annat i form av Nvidias teknik "RTX" som implementerar raytracing i spel genom hårdvaruaccelerering.

Kantutjämning har funnits i flera olika former under många år. En av dessa kallas Temporal Antialiasing (TAA) och Nvidia har nu slagit…

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 95
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL