Samsungs 49" superultrabreda skärm CHG49 överraskar på IFA 2017|Nyhetskommentarer|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Samsungs 49" superultrabreda skärm CHG49 överraskar på IFA 2017
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 3, 2017 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

En datorskärm på 49-tum låter nästan överdrivet men den superultrabreda Samsung CHG49 överraskar positivt på IFA. Framtagen för multi-taskers och gamers.

Samsung är först med att tillverka en superultrabred VA-panel på 49 tum och CHG49 är onekligen en udda skapelse. Formatet på skärmen är verkligen superbrett och kan jämföras med att sätta två 27-tums skärmar sida vid sida. Men här slipper du de retliga skarvarna mitt i synfältet, vilket gör enormt stor skillnad på upplevelsen. Något som även ger en trevlig bild är skärmens quantum dot-teknik och stöd för HDR, vilket ger bättre färgåtergivning och god kontrast i både film och…

hussebusse
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
2
September 4, 2017 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart häftig 🙂

TWP-WOLF
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 4
3
September 9, 2017 - 5:51 am
sp_Permalink sp_Print

Hej Anton!
Som vanligt så håller jag mig ajour med vad Nordic Hardware har på hjärtat vad gäller dator teknik och tillhörande produkter. Tyvärr har Nordic Hardware RSS slutat och fungera i min Mozilla Firefox version 55.0.3 (64-bitars) vilket gjorde mig lite besviken.
Vad gäller Samsung C49HG90DM och dess undermåliga vertikala upplösning så kan jag inte mer än att hålla med dig Anton. Hade varit på sin plats med 4K i sammanhanget samt att Samsung C49HG90DM endast är till fördel för AMD GPU användare med sin FreeSync 2 vilket gjorde mig en aningen besviken. Det optimala hade varit om Samsungs 49 tums skärm hade kommit ut i både AMD FreeSync 2 och NVIDIA G-Sync med 4K. Men som sagt, man kan inte få allt och vem vet vad framtiden har att bjuda på.

Med det tackar jag för mig och önskar er all på Nordic Hardware allt gott.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 559
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL