En datorskärm på 49-tum låter nästan överdrivet men den superultrabreda Samsung CHG49 överraskar positivt på IFA. Framtagen för multi-taskers och gamers.
Samsung är först med att tillverka en superultrabred VA-panel på 49 tum och CHG49 är onekligen en udda skapelse. Formatet på skärmen är verkligen superbrett och kan jämföras med att sätta två 27-tums skärmar sida vid sida. Men här slipper du de retliga skarvarna mitt i synfältet, vilket gör enormt stor skillnad på upplevelsen. Något som även ger en trevlig bild är skärmens quantum dot-teknik och stöd för HDR, vilket ger bättre färgåtergivning och god kontrast i både film och…
Tekniknörd som gillar att träna.
January 22, 2010
Hej Anton!
Som vanligt så håller jag mig ajour med vad Nordic Hardware har på hjärtat vad gäller dator teknik och tillhörande produkter. Tyvärr har Nordic Hardware RSS slutat och fungera i min Mozilla Firefox version 55.0.3 (64-bitars) vilket gjorde mig lite besviken.
Vad gäller Samsung C49HG90DM och dess undermåliga vertikala upplösning så kan jag inte mer än att hålla med dig Anton. Hade varit på sin plats med 4K i sammanhanget samt att Samsung C49HG90DM endast är till fördel för AMD GPU användare med sin FreeSync 2 vilket gjorde mig en aningen besviken. Det optimala hade varit om Samsungs 49 tums skärm hade kommit ut i både AMD FreeSync 2 och NVIDIA G-Sync med 4K. Men som sagt, man kan inte få allt och vem vet vad framtiden har att bjuda på.
Med det tackar jag för mig och önskar er all på Nordic Hardware allt gott.
1 Guest(s)