February 17, 2012
För första gÄngen pÄ Äratal utmanar AMD Intel i det absoluta toppskiktet. Vi har testat galna Ryzen Threadripper med upp till 16 kÀrnor.
Att Zen Ă€r en vĂ€l skalbar arkitektur har vi fĂ„tt höra frĂ„n AMD sedan de första processorerna i Ryzen-familjen lanserades i vĂ„ras. Det var dĂ„ vi Ă€ven fick ta del av ytterligare detaljer om den serverinriktade syskonserien Epyc, dĂ€r fyra av de kĂ€rnkluster som utgör Ryzen 7…
March 6, 2016
Nu har jag bara skummat artikeln men...: Ser man pÄ Intels E plattformar sÄ Àr det betydligt fler företag som köper dem en privatpersoner Àven det Àr det AMD siktar pÄ, förstÄr dock att de som lÀer NH i stort Àr entusiaster och dÀr av vinklingen i testen.
Har dock en frÄga: Threadripper Àr grund och botten Ryzen kÀrnor, betyder det dÄ att Àven Threadripper kommer ha problem med Windows 7 och vissa Linux distar?
Vet inte riktigt vart du menar med din första del av kommentaren Morkul? đ
AngÄende din frÄga sÄ ska svaret vara att Epyc och Threadripper inte pÄverkas av samma problem. Om det Àr dessa du syftar pÄ?
http://www.phoronix.com/scan.p.....v-Response
Tekniknörd som gillar att trÀna.
March 6, 2016
För att ta ett citat: "Med det sagt rycker AMD undan mattan under Intel med Threadripper, Àven om mattan endast bÀr en mycket liten kundkrets"
Med det sÄ tror jag du menar privat personer, alltsÄ entusiaster. DÄ konkurrenten Intels E/X cpus sÀljer tÀmligen bra till företagskunder. SÄ marknaden Àr nog inte sÄ liten som artikeln flera gÄnger vill ge sken av.
Tack för lÀnken, riktigt bra nyheter vill jag sÀga! Som jag förstÄr det sÄ finns dock ingen Windows 7 support för Threadripper vilket man kan ana att samma problem med USB portat och drivrutiner finns kvar. Detta Àr lite oturligt eftersom mÄnga företag ligger kvar pÄ Windows 7.
Hm skumt Zeke Àr det samma problem nÀr du kört ctrl-f5?
Annars ska det funka om du tar bort texten efter sidonumret
Vad Àr det som ser konstigt ut apanx, ser inte speciellt förutom att det ligger en spoiler som visar vad de olika testlÀgena betyder?
January 26, 2017
Helt otroligt, jag kan inte reproducera felet. Det fungerar för mig bÄde pÄ lÀnkar och siffrorna. Har du testat att rensa webblÀsarcache Magnus?
Testat med Chrome, FF och Edge nu utan att fĂ„ upp problemet. Det fanns tidigare men det "ska vara löst" đ
Ăöj Hans!! =)
Det Ă€r faktiskt Carl och Hamit som gjort jobbet för detta testet sĂ„ jag har inte 100% koll pĂ„ alla hundratals rundor de köttat igenom.. đ TyvĂ€rr har vi inte hunnit med sĂ„na tester, de sista "vanliga" prestandatesterna gjordes bokstavligen timmen innan publicering och vi hinner aldrig testa allt vi egentligen vill. đ
Med det sagt, tycker ocksĂ„ det hade varit kul att se. Effektförbrukningen mĂ„ste vara helt galen.. ska se vad vi kan göra! đ
January 26, 2017
December 1, 2016
Konstigt ÀndÄ att i Media Encoder för Premiere, som jag dÄ Àr mest sugen pÄ att skaffa threadripper för, sÄ vinner I9, Medans i en vanlig X264 tÀvling sÄ vinner Ryzen.
Beror det pÄ att ni körde med GTX 1070 i CUDA acceleration alltsÄ.
SÄ Ryzen Àr sÀmre pÄ att allokera ut till grafikkortet, eller hur ska man tolka detta ?
Â
klappa sa
Vad betyder de alla Auto, Distr, Local? Hittar inget i artikeln som beskriver vad det Ă€r för nĂ„got. Â
StĂ„r pĂ„ första sidan ju đ
Â
"AMD erbjuder tvÄ olika lÀgen som pÄverkar hur systemet adresserar minnet i dessa moduler:
- Distributed Mode sprider ut det anvÀnda minnet över alla minnesmoduler för att fördela belastningen över de tvÄ minneskontrollerna. Det hÀr lÀget ska optimera för maximal bandbredd, exempelvis för arbete med video eller 3D.
- Local Mode koncentrerar viktig data i den modul som ligger fysiskt nÀrmast processorn, och rangordnar övrigt minne dÀrefter. PÄ sÄ sÀtt agerar minnesmodulerna som olika cachenivÄer, dÀr den nÀrmaste nivÄn ska ge kortast möjliga latenser, lÀmpligt exempelvis för datorspel. "
1 Guest(s)