August 5, 2014
Bärbara gamingdatorer behöver inte vara stora och klumpiga. Häng med när vi testar Asus ROG Zephyrus. Världens tunnaste laptop med Nvidia GTX1080.
Gaming på bärbara datorer är ofta förknippat med tunga och klumpiga maskiner, och det med all rätt då det är svårt att kyla kraftfulla komponenter i trånga utrymmen. Under Computex-mässan tidigare i år presenterade Asus vad de säger sig vara det bästa av två världar. En…
August 5, 2014
Hej Pelle!
Tack för din kommentar! Zephyrus är precis som du säger mer eller mindre subjektivt tyst i idle och under mitt test så varvade aldrig fläktarna upp under lätta jobb så som att kika i webbläsaren etc. Det ska också nämnas att det finns flera olika profiler att välja mellan i tillverkarens gamingmjukvara, beroende på vad man som användare prioriterar. Aggressiv kylning eller låg ljudnivå. Vi körde vårt test på den rekommenderade ECO-inställningen som ska ge en balans mellan låg ljudnivå i idle och aggressiv kylning i full belastning.
Jag uppskattar verkligen din input Pelle och kommer ta det med mig inför kommande laptop-test.
Hade bäst!
MVH
Johan
1 Guest(s)