February 17, 2012
Core i9-7900X dundrar in i testlabbet med tio kärnor, fyra minneskanaler och mängder av PCIe - häng med när vi testar Intels snabbaste konsumentprocessor!
Eter en papperslansering på Computex 2017 har Intels nya entusiastprocessorer börjat hitta ut i butik, och så även till Nordichardwares testlabb. Den nya plattformen innebär en toppmodell med snabbare minne, fler PCIe-kanaler och stöd för det nya instruktionssetet AVX512.
Samtidigt har Intel nytänd konkurrens från det…
December 8, 2011
Måste bara mota Olle i grind här angående ditt påstående om att Ryzen skulle vara instabil. Jag har en 1700X sen den släpptes på ett ASUS Prime X370 Pro moderkort, och mitt system har aldrig varit instabilt. Det står påslaget sen flera veckor tillbaka i 3,7GHz, lite undervoltat, och CPU-minar 24/7, med mkt hyggliga temperaturer på typ 52 grader (luftkylt). Däremot har det varit problem för vissa att uppnå de minnesfrekvenser som de hoppades, med tidigare BIOS-versioner. Mitt 3000MHz-minne har nått 2933 sen några BIOS-versioner tillbaka, och senaste AGESA 1.0.0.6 ska nu ha hjälpt de flesta att de nå vad de ville ha. För min del fick jag övervolta minnena lite (1,365V) och ha högre SoC-spänning för att nå 2933. Men systemet som sådant är absolut stabilt när det väl är uppe och kör.
1 Guest(s)