August 4, 2003
Hej!
När jag startade datorn innan idag hade något förändrats. Jag kan inte längre utforska c: ("C: är inte tillgänglig. Åtkomst nekad."), majoriteten av programmen på c: går inte heller att starta ("Det gick inte att komma åt den angivna enheten, sökvägen eller filen. Du har kanske inte rätt behörighet för att komma åt objektet."). Jag kan inte heller spara filer till c: eller min d:, min andra partition.
Jag har försökt att fixa detta genom att byta till administratörskonto, genom att köra en systemåterställning (fungerade bara i felsäkert läge), chkdsk /f, reparation via Windows 7-skiva (fungerade inte, jag hade inte rättighet att starta setup.exe och lite andra småändringar, tyvärr fungerar inget.
Är det här ett vanligt problem, är det någon som kan komma på en lösning? Alla idéer är välkomna, har en inlämningsuppgift till en sommarkurs och en artikel att skriva inom två veckor :(.
August 4, 2003
Har testat att försöka ominstallera Windows nu, det går inte. Förmodligen eftersom jag inte har rättigheter att starta program via dvd-läsaren (förmodligen har det att göra med att jag inte har tillstånd till C:). Av någon anledning kan jag inte heller starta i felsäkert läge, datorn bara startar om. Precis som när jag försöker ominstallera Windows. Jag har fullständig behörighet till min andra partition, men bara särskilda behörigheter till c:, tyvärr kan jag inte komma åt att se vad det innebär.
Om det hjälper så finns det bara en grupp med någon sorts behörigheter till C: (Användare), till d: finns det fyra olika.
Hade det hjälpt om jag inkluderat dxdiag eller liknande?
Låter snarare som att disken gett upp, eller iaf som NTLDR skadats rejält.
Kommer du åt och ser diskens innehåll öht?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 11, 2001
starta om skivan från biosbooten och installera om utan att formatera. Då sparas den gamla uppsättningen där den gamla roten för c: flyttas till c:windows.old och du kan efter det kopiera över dina privata filer till en annan partition och sedan blåsa c: partitonen med en formatering och köra en total ominstallation.
1 Guest(s)