Åtkomstproblem i Windows 7 32-bit|Operativsystem / Program / Drivrutiner|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Åtkomstproblem i Windows 7 32-bit
Knuckles
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 79
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 28, 2010 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

När jag startade datorn innan idag hade något förändrats. Jag kan inte längre utforska c: ("C: är inte tillgänglig. Åtkomst nekad."), majoriteten av programmen på c: går inte heller att starta ("Det gick inte att komma åt den angivna enheten, sökvägen eller filen. Du har kanske inte rätt behörighet för att komma åt objektet."). Jag kan inte heller spara filer till c: eller min d:, min andra partition.

Jag har försökt att fixa detta genom att byta till administratörskonto, genom att köra en systemåterställning (fungerade bara i felsäkert läge), chkdsk /f, reparation via Windows 7-skiva (fungerade inte, jag hade inte rättighet att starta setup.exe och lite andra småändringar, tyvärr fungerar inget.

Är det här ett vanligt problem, är det någon som kan komma på en lösning? Alla idéer är välkomna, har en inlämningsuppgift till en sommarkurs och en artikel att skriva inom två veckor :(.

Knuckles
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 79
1253075
July 29, 2010 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Har testat att försöka ominstallera Windows nu, det går inte. Förmodligen eftersom jag inte har rättigheter att starta program via dvd-läsaren (förmodligen har det att göra med att jag inte har tillstånd till C:). Av någon anledning kan jag inte heller starta i felsäkert läge, datorn bara startar om. Precis som när jag försöker ominstallera Windows. Jag har fullständig behörighet till min andra partition, men bara särskilda behörigheter till c:, tyvärr kan jag inte komma åt att se vad det innebär.
Om det hjälper så finns det bara en grupp med någon sorts behörigheter till C: (Användare), till d: finns det fyra olika.

Hade det hjälpt om jag inkluderat dxdiag eller liknande?

xCr
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 143
1253091
July 29, 2010 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du kollat igenom ägare och alla rättigheter på C: disken?
Och angående ominstallation så fungerar det om du bootar med skivan. Då spelar inte rättigheterna någon roll.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1253109
July 30, 2010 - 1:03 am
sp_Permalink sp_Print

Låter snarare som att disken gett upp, eller iaf som NTLDR skadats rejält.
Kommer du åt och ser diskens innehåll öht?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1253300
August 2, 2010 - 11:31 pm
sp_Permalink sp_Print

starta om skivan från biosbooten och installera om utan att formatera. Då sparas den gamla uppsättningen där den gamla roten för c: flyttas till c:windows.old och du kan efter det kopiera över dina privata filer till en annan partition och sedan blåsa c: partitonen med en formatering och köra en total ominstallation.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 551
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL