June 27, 2007
July 30, 2010
Skulle väl vara vLite då som ska vara samma typ av program http://www.vlite.net/
January 9, 2004
Jag antar att du redan har installerat win7 och vill du göra det mindre? Man kan nog ta bort en del onödiga funktioner som tex mediacenter och liknande. Annars finns inte så mycket att göra tror jag. Om du berättar efter så kan vi kanske hjälpa dig mer 🙂
Varför vill du minska ner win7?
June 27, 2007
Jag vill minska ner det för jag har en liten ssd. Skall köpa en till men har inte råd förens vid löning :S. Dock endast om jag måste, då jag har 60gb men endast 10gb ledigt när jag dratt över SWtor som tar ca 22gb så behövs det rensas. Detta med en helt clean isntall.
vLite är ju endast vid ny install. Så det fungerar inte.
July 30, 2010
Har du gjort följande för att ta bort alla backupfiler? (OBS!!! risk för att inte kunna göra systemåterställning, så gör det på egen risk)
1. Starta "cmd" som administratör.
2. Kör kommandot "dism /online /cleanup-image /spsuperseded".
3. Låt den gå tills "The Operation completed successfully" visas.
June 27, 2007
January 9, 2004
Finns en del gegga du kan stänga av.
Om du går in i kontrolpanelen där du par bort program, så finns en länk till något som heter "Turn Windows features on and off". Ju mer du stänger av där. Destå mer plats får du. Obs. Allt är inte så smart att slå av 🙂
Sen bör du ju ta bort hibernation och se till att datorn aldrig går i hibernation. Sen kan du minska storleken på pagefile.sys
Sen bör du skippa installera Windows updates.
Radera systeåterställningarna.
2 Guest(s)