November 19, 2012
Hej,
Jag köpte en dator nyligen där jag betalade ett företag att bygga den, dock gick något knasigt till när nu min SSD disk funkar som en "primär" eller vad man ska kalla det. Så varje gång jag laddar ner något eller sparar så går det in i SSD disken vilket jag såklart inte vill. SSD är just nu C: och min hårddisk D:, kan jag på något sätt ändra dessa? Jag försökte ändra "hämtade filer", properties och namnet men vet ej hur jag ska skriva. (Står C:UsersHenrikDownloads just nu)
Hoppas jag var informativ nog för att ni ska kunna hjälpa mig. Tack på förhand.
November 19, 2012
Ctrl;1285350 wrote: Du ändrar ju självklart i det programmet du laddar ner med. Vilket och hur du gör vet jag inte, då du inte angett vad det gäller.
Jo men vanliga saker, filmer från PB, massa program som fraps t.ex. Visserligen skulle jag bara kunna dra över allting men vem orkar det.
Sen är min "User" i C: också, Compter>Local Disk (C:)>Users>Henrik
Kan man inte flytta över det till hårddisken eller på något sätt byta plats på C: och D:?
November 19, 2012
Här är när jag fixade fraps.
http://i49.tinypic.com/2rr5ier.png
Jag valde D:, min hårddisk endå börjar den kasta massa skit in i min SSD vilket jag inte ens vill? Försöker förtydliga vad jag behöver hjälp med bara.
July 30, 2010
Du skriver lite luddigt, men jag kanske vet vad du menar.
Först måste du se till att din användarmapp hamnar på skrivbordet och det gör du genom att högerklicka på skivbordet ->välj Anpassa (längst ner) -> välj Ändra ikoner på skrivbordet. Klicka i kryssrutan Användarens filer så hamnar dina användarmapp på skrivbordet. Öppna sedan den mappen och högerklicka på mappen Hämtade filer och välj Egenskaper, sedan väljer du fliken Plats -> Tryck på knappen Flytta... sedan väljer du den drive och mapp som dina filer ska hamna i. KLART!!! 😀
Jag har gjort det själv då jag vill ha allt på D: eller E: i mitt fall
Edit:
När det gäller bilden du länkade till så är det startmeny länkarna som hamnar på C: och det går inte att göra nåt åt så länge du har operativsystemet där. Dom länkarna kan du slänga bort om du inte vill ha några där, men då får du öppna mappen fraps ligger i och starta programmet därifrån. Länkarna är oftast inte 1kb stora ens så jag fattar inte varför du vill ha bort dessa
Det är länkarna på bilden nedan som hamnar på C: ingen annat
[Image Can Not Be Found]
November 19, 2012
Viking1962;1285353 wrote: Du skriver lite luddigt, men jag kanske vet vad du menar.
Först måste du se till att din användarmapp hamnar på skrivbordet och det gör du genom att högerklicka på skivbordet ->välj Anpassa (längst ner) -> välj Ändra ikoner på skrivbordet. Klicka i kryssrutan Användarens filer så hamnar dina användarmapp på skrivbordet. Öppna sedan den mappen och högerklicka på mappen Hämtade filer och välj Egenskaper, sedan väljer du fliken Plats -> Tryck på knappen Flytta... sedan väljer du den drive och mapp som dina filer ska hamna i. KLART!!! 😀Jag har gjort det själv då jag vill ha allt på D: eller E: i mitt fall
Edit:
När det gäller bilden du länkade till så är det startmeny länkarna som hamnar på C: och det går inte att göra nåt åt så länge du har operativsystemet där. Dom länkarna kan du slänga bort om du inte vill ha några där, men då får du öppna mappen fraps ligger i och starta programmet därifrån. Länkarna är oftast inte 1kb stora ens så jag fattar inte varför du vill ha bort dessaDet är länkarna på bilden nedan som hamnar på C: ingen annat
[Image Can Not Be Found]
Tja,
Jag tror att vi är på samma sida men jag hamnar endå tillbaka på ruta ett. Om jag har rätt så försökte du säga att jag ska skriva om denna? http://i46.tinypic.com/24euy48.png
Vilket jag inte vet hur man gör som tidigare sagt. Har ju inte min "User" sak på D: disken utan på SSD'n
July 30, 2010
swehenke;1285354 wrote: Tja,
Jag tror att vi är på samma sida men jag hamnar endå tillbaka på ruta ett. Om jag har rätt så försökte du säga att jag ska skriva om denna? http://i46.tinypic.com/24euy48.png
Vilket jag inte vet hur man gör som tidigare sagt. Har ju inte min "User" sak på D: disken utan på SSD'n
Den ser inte ut på som den bilden du visar utan som den gör nedan. Har du gjort exakt som jag försökte förklara i mitt förra inlägg? troligtvis inte
[Image Can Not Be Found]
June 11, 2001
Du skriver in C:users i adressfältet i utforskaren, därefter så markerar du namnet på din användmapp (som SKA har ett hänglås på sig) och öppnar ett nytt fönster med den nya adressen och skift-drar (flyttar) den till den nya adressen. Starta om datorn TVÅ gånger efter detta så är det klart.
I detta fall kommer alla dina mappar att flyttas till D:Henrik*
Ha alla program, även antivirus avstängda och iso-bakgrundstjafs avstängda när du gör detta, för att slippa strul.
November 19, 2012
Sebbe;1285358 wrote: Du skriver in C:users i adressfältet i utforskaren, därefter så markerar du namnet på din användmapp (som SKA har ett hänglås på sig) och öppnar ett nytt fönster med den nya adressen och skift-drar (flyttar) den till den nya adressen. Starta om datorn TVÅ gånger efter detta så är det klart.
I detta fall kommer alla dina mappar att flyttas till D:Henrik*
Ha alla program, även antivirus avstängda och iso-bakgrundstjafs avstängda när du gör detta, för att slippa strul.
Detta funkade, otroligt lätt också. Tack som fan.
edit: problemet kvarstår efter noggrannare undersökning
1 Guest(s)