May 14, 2003
Är äntligen ledig i sommar, för första gången på 2 år : )
Så jag tänkte kolla lite på c++
Min tanke är mest att se om c++ programering är något för mig eller inte.Dvs testa lite för nöjes skull : )
Så det jag eftersöker är en bra nybörjarbok i c++, finns vissligen endel info på nätet(kurser), men jag tycker det är skönt att sitta i soffan och läsa, därav en bok.
Det jag vill göra är att kunna programera något enkelt 2d spel.
Den bok jag har hittat hittils som verkar ta upp programering av spel är
Beginning XNA 3.0 Game Programming: From Novice to Professional, Beginning XNA 3.0 Game Programming: From Novice to Professional - Alexandre Santos Lobao - Bok (9781430218173) | Adlibris Bokhandel - Alltid billigt, alltid fraktfritt
Dock behöver jag någon väldigt enkel bok för c++ där är det värre verkar finnas en uppskö av böcker, frågan är bara vilken som kan vara bra.
/n0pax
May 14, 2003
Jag har testat programering i basic men det var på forntiden, när c64 fanns samt websidor i html kod.
Gjorde något litet spel i basic, dock inget avancerat, då med hjälp av de böcker som fanns att tillgå.
Problemet är som med studie material, det finns massor av böcker som lovar en massa, men få som verkligen uppfyller vad de säger, därav att jag kollar lite med forumet här på nh, så slipper jag leta igenom ett dussin böcker för att hitta något läsvärt.
Ska kolla dessa böcker ni nämner : )
Tackar
1 Guest(s)