October 14, 2010

Hej! Använde Windows 7 igår på den bärbara. När jag var klar stängde jag ner den fick då en uppdatering. Väntade i ca 15-20 minuter på att denna uppdateringen skulle installera sig. Bestämde mig för att stänga ner datorn på knappen. Använde det idag igen och fick nu samma uppdatering. Gick ifrån datorn och lät den stå igång ca 30 minuter utan resultat.
Hur ska man göra för att få uppdateringen att gå igenom? Kan man ta bort den via Windows Update eller något? Vad kan vara problemet här?

October 14, 2010

Ctrl;1266041 wrote: Du kan inte backa installationen då? Om inte har jag för mig det skall finnas något kommando för att verifiera sina filer i windows.
Bogus;1266056 wrote: Testa att gå in och uppdatera manuellt innan du stänger ner datorn, brukar fungera bättre för mig.
Tack för era svar ctrl och Bogus! Prövade att gå in och kolla i Windows Update och där fanns det en del uppdateringar. Prövade att starta om datorn efter det och då helt plötsligt fick jag tre stycken uppdateringar ( om jag minns rätt ) och då ville den uppdatera så det löste sig. Detta har hänt mig någon gång innan och då har man fått "uppdatering misslyckades" eller något liknande och så går den tillbaka till gamla inställningar. Konstigt att den inte gjorde så nu. Det funkar nu i alla fall. Än en gång tack för er hjälp!
1 Guest(s)