October 14, 2010
Tråkiga nyheter för alla Kubuntu användare. I framtiden kommer Kubuntu utvecklas endast av volontärer. Innebär detta att Canonical fokuserar sina resurser på Ubuntu med dess Unity gränssnitt? De säger även att Kubuntu inte har blivit en framgång trots 7 år av support från Canonical.
Källa:
January 19, 2003
Trisst, sedan tycker jag inte att det är riktigt rättvist att säga att Kubuntu inte har blivit en framgång. Till stor del tror jag att det beror på att Kubuntu inte har fått samma mediaexponering som Ubuntu har fått men det är i och för sig ganska naturligt.
Och enda anledningen till att jag har kört Kubuntu istället för Ubuntu var från början att jag föredrog KDE framför Gnome och nu mer avskyr Unity så Kubuntu blir självklara valet 😛 (Om man nu skall välja bland Canonicals distar)
October 14, 2010
Imlal;1275813 wrote: Trisst, sedan tycker jag inte att det är riktigt rättvist att säga att Kubuntu inte har blivit en framgång. Till stor del tror jag att det beror på att Kubuntu inte har fått samma mediaexponering som Ubuntu har fått men det är i och för sig ganska naturligt.
Och enda anledningen till att jag har kört Kubuntu istället för Ubuntu var från början att jag föredrog KDE framför Gnome och nu mer avskyr Unity så Kubuntu blir självklara valet 😛 (Om man nu skall välja bland Canonicals distar)
Ja GNOME/Unity har nog alltid varit Canonicals hemmaplan om vi säger så. 🙂 Hehe jag tycker att KDE är helt okej men där fattas en del grejer jag vill ha med. Och sen GNOME 3 och Unity kom finns där inget självklart val för mig längre när det gäller att välja Linux distro.
1 Guest(s)