March 16, 2001
OfflineHar problem med att köra Unreal Tournament i Direct3d. Har aldrig haft problem innan men nu kör jag win2k och dom senaste ASUS drivrutinerna 12.60
När jag kör igång liret så startar det i "windowed mode" alltså inte fullscreen och jag kan inte ställa om till full genom att klicka maximize heller 🙁
I openGL funkar det bra men där är en del grafikfel samt ibland dålig fps
Har provat olika drivrutiner och problemet kvarstår. Har ett ASUS Geforce2 Deluxe,p3 600@800 och 256 minne
May 24, 2001
OfflineApril 24, 2001
OfflineHar också probs med UT, går oftast inte att starta i OpenGL, startar man då istället i D3D så funkar det att sedan ändra till OpenGL. Lite trött blir man...
Sedan sa CMR2 också upp sig - bytte tillbaka till 12.41 och nu funkar iaf CMR2 felfritt. Skulle säkert fungera med 12.90 också (gjorde det innan det började strula) men jag orkar inte byta.
Skitgrejer - hade aldrig några probs (utom CMR2) med V3. Iofs hade man dåliga prestanda då istället...
April 24, 2001
OfflineOn 2001-07-09 10:36, Gumman Skrev:
Hmm. Får testa lite äldre drivrutiner då 🙁Men jag har bara märkt problem i UT och direct3d, CM2 och operation flashpoint fonka bra i direct3d. Och jag kan starta UT men den körs i "windowed mode" som sagt och jag kan inte maximera. Är det samma problem som ni haft?
Ja, ibland.
March 16, 2001
OfflineHehe ok Micke, skicka autografen 
Har testat en massa olika grejer nu, installerat om UT, installerat om DirectX och tom installerat om win2k (över den gamla istallationen) och det vägrar fortfarande funka! 🙁
Börjar nästan tro att det är nåt fel på grafikkortet för jag har märkt att jag inte kan visa ikonerna på skrivbordet med alla färger (händer inget när jag ändrar i intällningarna, dom är lika fula hela tiden) och DivX filmer hackar som f-n när jag kör fullscreen, gör ingen skillnad vilken spelare jag använder 🙁
Alla tips är grymt välkomna! Jag håller på att bli tokig!! 😛
March 16, 2001
OfflineOk har hittat problemet tror jag. Gick in och kollade under directxdiagnostics och där står det att 8.0 är versionen som används men när man kollar under directx files så står det typ 5.0 på alla 🙁
Har provat att installera om directx både vanligt och i Safe Mode men det hjälper inte. Nån som vet hur man ska åtgärda detta? Kan man byta ut filerna en och en i systemet? Verkar riskabelt men inget annat har funkat än....
1 Guest(s)

Log In

och jag kunde inte köra UT i 12.60 men alla andra versioner, kör nu 12.90 utan problem.