February 4, 2001
Offlineok, vissa kanske gör som jag gör men jag tar ändå upp det. många har ju haft problem med windows och inte kunnat lösa problemet , och sedan formaterat, så alla vet ju hur jobbigt det är att installera om Operativsystemet och inte på tal om alla program och drivrutiner @ inställningar.
ett tips är att skaffa Norton Ghost. programet är till för att göra backup på operativ system eller på enklare sätt installera samma OS och inställningar på flera datorer.
det ni kan göra är att efter att ni har installerat om windows och lagt in alla program och drivrutiner , köra igång ghost (i dos) och göra en backup på Operativ systemet.detta tar ca en kvart, storleken på image filen blir ca 2,3gb om du har en OS med 3,5gb data (vilket är lättast om du har 2 st hårddiskar) sedan när du får problem med windows och inte vet vad felet är så är det bara att formatera C: (eller disken du har win din OS på) och ghosta tillbaka till den nya ghost kopian du gjorde backup på och "vipps" så har du en fräsh OS med alla program osv redan installerat. att packa upp en ghost image fil tar för mig 7min (3,5gb data)
Tack för mig =P
1 Guest(s)

Log In