July 29, 2005
Hej,
Jag har en flv fil som ska vara c:a 22 minuter, men då jag försöker spela upp den står det att den här 48 minuter.
Vid c:a 16 minuter fryser bilden. Att döma från övriga avsnitt i serien så har filen rätt storlek.
Jag har försökt att finna något program för att "flv-fix" men har inte lyckats.
Några tips?
July 29, 2005
Viking1962;1279581 wrote: Ok, vilka har du testat? så kanske jag eller andra ge förslag till några
Jag testade med några olika program, men då de inte fungerade så tog jag bort dem, och kommer således ej ihåg namnen på de flesta.
De jag kommer ihåg är: FLVMDI och FLVrecorder
July 30, 2010
Testa detta program som heter Winnydows XviD4PSP 6.04 (gratis) som kan hantera en del filformat. Kan vara lite buggigt då det är beta Winnydows Home
Finns en portabel version om du inte vill installera programmet
July 29, 2005
Viking1962;1279711 wrote: Testa detta program som heter Winnydows XviD4PSP 6.04 (gratis) som kan hantera en del filformat. Kan vara lite buggigt då det är beta Winnydows Home
Finns en portabel version om du inte vill installera programmet
JAg har provat programmet en del, men har lite problem med det.
Jag har hittills kunnat omvandla en 130 Mb film till
- 10 Gb likvärdig kvalitet
- 70 Mb sämre kvalitet
Båda formaten hade dock rätt tidslängd, så det fungerar till viss del; nu gäller det bara att hitta rätt inställningar.
Har inte lyckats använda standardinställningen på programmet för flv.
"Can't open codec_id_h264"
Jag har provat att ta hem alla codec som verkar ha med h264 att göra på deras download sida, men har inte lyckats få det att fungera.
1 Guest(s)