July 30, 2010

Jag håller på med lite tester som jag ska jämföra med min nästa processor som blir en Bulldozer. Jag tog med Super PI Mod v1.5 men infon säger att det är -1 real memory i datorn och så lägger programmet av efter några sekunders körning med nåt felmeddelande. Har alltså inte lyckats med någon fullständig test. Programmet är ju från 1995 och då var väl knappast 8GB speciellt vanligt. I värsta fall får jag ta bort det programmet från listan över program som jag kommer att använda mig av

July 30, 2010

Disney;1267486 wrote: varför inte wprime ? & varför ska du räkna ut 8gb pi i superpi om jag förstod det rätt?
för jag kan då köra superpi med 8gb ram...
Hmm, nu gick det efter att jag sänkt hastigheten på NB. Mycket märkligt. Jag hade NB på 2400 MHz förut men det funkade tydligen inte. Kör nu på 2200 MHz. Testade även på 2600 MHz, men då klockade minnena ner sig från 1600 MHz till 1333 MHz. Verkar vara lite ostabilt det här moderkortet jag köpte. Det mitt Asus kort klarade klarar inte Gigabyte kortet, men det är ju v1.0. Nu kör jag MaxxPI2 istället som funkar bra

July 30, 2010

Mean Machine;1267490 wrote: Nej, det är inte konstigt. Mer minne (i synnerhet fler stickor) belastar minneskontrollern hårdare, och därmed tvingas du sänka frekvenser på antingen minnet eller nordbryggan.
Ok, men jag har bara 2 stickor som innan men med mer minne på varje sticka. Asus kortet klarade 2400 MHz som sagt trots 8GB