November 6, 2004
En lite onödig sak men har ändå stört mig på det. Har en trådlös mus/tangentbord kombo från Logitech, då såklart med en sån liten vanlig USB-bluetooth-receiver. När windows laddar (Win7 64bit) vid uppstart så dröjer det en stund efter man kommit in i windows helt innan den laddar just den drivrutinen. Går det att tvinga windows att ladda en specifik drivrutin eller så i ett tidigare skede, kanske redan innan man kommer in helt?
Har SSD disk och en pigg dator, så en omstart eller uppstart går skitfort...mest därför jag numera sitter och stör mig på att musen/tangentbordet dröjer ytterligare en stund innan man kan använda dem.. 😛
Det laddas in i samma veva som den "upptäcker" mina tre externa USB-HDDs, så verkar som alla USB-enheter helt enkelt laddas in en stund efter man kommit in i windows. Skulle gärna ladda de hårddiskarna tidigare med, och tvinga bort den där jävla rutan som dyker upp där den söker efter typ av media för att rekommendera vad man ska göra. Rutorna försvinner av sig själv utan åtgärd, om jag inte hunnit kryssa bort dem, så det är helt onödigt att ens se rutan. Lösning på det?
January 9, 2004
USB i sig fungerar utan drivrutiner (därför tangetbordet fungerar i BIOS). Däremot så kan det ju vara så att Bluetooth stacken tar en stund att ladda. Kör du med Windows egna eller har du installerat en särskilld?
Om du inte har det så kan du prova slå på USB legacy support i BIOS.
1 Guest(s)