November 29, 2003
Jag behöver hjälp med att på ett eller annat vis få in mitt arbetsschema löpande i kalender eller liknande.
I värsta fall i word/openoffice.
För just nu vet jag bara hur jag jobbar, jag vill tex kunna se hur jag jobbar ett exakt datum.
ex på hur det ser ut
Vecka 1
Måndag 09:00-16:00
Tisdag 09:00-16:00
Onsdag 16:01:00
Torsdag 16:00-01:00
Fredag 18:00-02:00
Lördag Ledig
Söndag Ledig
Vecka 2
Måndag Ledig
Tisdag Ledig
Onsdag 08:00 - 16:00
Torsdag 09:00-16:00
Fredag 19:00 - 04:00
Lördag 19:00 - 04:00
Söndag 17:00 - 00:00
Vecka 3
Måndag 16:00 - 00:00
Tisdag 16:00 - 00:00
Onsdag Ledig
Torsdag Ledig
Fredag 09:00 - 18:00
Lördag 09:00 - 17:00
Söndag 09:00 - 17:00
Det ska gå runt så tex v1 v2 v3 v1 v2 v3 v1 v2 v3 osv
Visst går det att sitta och mata in det manuellt i tex open office, men risken för missar finns samt att det tar lång tid.
November 29, 2003
Jag vill få in mitt "schema" i någon kalender, i värsta fall calc//excell.
Som tex vecka 20 så jobbade jag den som är nämd som "vecka 1"
Så vecka 21 jobbar jag alltså "vecka 2"
Vecka 22 blir då "vecka 3"
Vecka 23 börjar det om med "vecka 1"
Jag kanske skulle ha döpt "vecka 1,2,3" till "skift, 1,2,3" istället för att göra det mer logiskt?
November 29, 2003
Jag har "schemat" i en pdf-fil.
Filen ser nästan ut så som jag skrivit ut det här på NH
Tänkte mest om någon som är erfaren från excell eller motsvarande hade tips på hur man effektivast matar in dessa siffror i ett dokument.
För jag satt och matade in dom själv förut och det tog ett jävla tag, tråkigt nog så gjorde jag ingen backup av filen och vid en systemcrash så rök den.
January 9, 2004
Nu börjar jag förstå.
För det första. PDF är ett uselt format för sånt här. Kan du inte kolla om du kan få det som html, plain text, eller word, eller nånting?
Sen kan man ju exempelvis göra ett script för Outlook som läser in datan och lägger in kalenderbokningar utifrån det.
1 Guest(s)