September 26, 2012
Ska formatera min stationära dator, har en bränd win 7 cd, stänger av datorn, startar med CDn men skärmen lyser men är ändå svart? och inget händer.. jag tar ut Cdn för att gå in i bios men kommer inte in där heller?! utan skärmen är svart tills den kommer till loggin screen i windows?! Cdn fungerar på min bärbara dator.. Jag får aldrig chansen att komma in i BIOS, utan om jag spammar F11 / DEL, så är det som om datorn fastnar och står stilla typ, ingen bild..
Har tagit ut grafikkorten och ramminnen, byttplats och även dragit ut detta förbannade batteri. INGET...! Jag kan fortfarande komma in i datorn som vanligt men inte BIOS eller starta med en Windows cd.
Jag har ett MSI Z68A-GD65 moderkort. Har även provat trycka på denna "reset"-knapp som finns på kortet, dragit ur strömmen och klickat på starta knappen för säkerhetskull och sedan hållt in RESET... INGET..
Börjar nu ledsna lite på detta.. Så finns det någon med en lösning?
Tack för alla svar!
September 26, 2012
Skärm: HP x2301
Kabel: HDMI till micro HDMI
Grafikkort: MSI twin frozr gtx 580
jag har 2 x HP x2301, jag kopplade ur ena för att enbart ha en kvar. Med en HDMI till en micro hdmi in i ena grafikkortet.
När jag "Nollställde" (osäkert att jag gjort rätt?). Stängde av datorn, drog ur sladden, klickade på av/på-knappen på datorn (INTE Nätagget), för att ta ur den sista elen, drog bort grafikkorten, drog ur batteriet och väntade, stoppade tillbaka och sen tillbaka med graffarna och sen i med allt.
Sen har jag provat:
Ur med sladden, trycka på på/av-knappen, tryckte på en "Reset"-knapp som moderkortet har inbyggt. Jag får fortfarande ingen skillnad, utan det är lika. Svart skärm, men ändå lyser tills det kommer till inloggningen i WIndows.
Provar jag trycka på F11/Del så verkar det som om datorn fastnar...
January 9, 2004
Se till att bara ha en skärm inkopplad och koppla in den på "första uttaget". Det kan vara så att systemet fått fnatt och tror att du bara har den sekundära bildskämren inkopplad. Så du får inte bild förens du kommer in i Windows och windows tar över så att säga.
Prova de olika skrämuttagen och testa gärna med DVI eller VGA om du kan.
1 Guest(s)