May 21, 2001
OfflineNär jag skriver winnt i dos så startar installationen. Det kommer upp en ruta som säger att det inte går att installera Windows NT startladdare. Jag kör Fat32.Sen kommer jag inte längre. Kör jag Fat16 så installeras filerna men efter omstart så kommer inaccesable bootdevice upp. Där den ber mig att kolla så hårddisken är rätt konfigurerad. Har även försökt installera Promise ata-100 drivare men utan resultat. Har även gjort en lågnivåformatering. Men inte ens det hjälpte.Jag kan installera alla andra system som win 95,98,Me och XP Beta, men inte Win2k. Min dator innhåller följande:
Asus A7V kt133, IBM 75GXP 30,7 gb Ata-100, Leadtek geforce2 Gts, 256MB ram
April 2, 2001
OfflineRekomenderar att du gör 3 installationsdisketter till Win2k, samt en diskett där du har ATA-100 kontrollerns drivrutiner!
Börja installera ifrån disketterna, och när du kommit in i installationsprogrammet så var uppmärksam på när du ska ange var ATA-100 drivrutinerna ligger!
December 19, 2000
OfflineHmm...verkar skummt...men asså om du har en riktig verre av Win2K så ska den boota från skivan ...du kan osså testa lägga in WinME å sedan uppgradera till Win2K...visserligen e det alltid bästa att reninstallera ett system...men de kan ju vara värt å testa.
Å lyckas du göar en reninstallation så får du som sagt vara lite uppmärksamm i början..man ska hålla ner F6 för att installera Raid lr SCSI drivisar..!
December 19, 2000
Offline2001-05-22 09:03, skrev Slass:
Jamen det är problem med att boota och installera direkt från CD-skivan när man har en extra IDE-controller, fungerar bäst med disketter, iaf för mig!
Hhmmm...skummt..har faktiskt aldrig varit med om det...menm visst kan man boota från floopy....tycker bara att det tar så lång tid..!
1 Guest(s)

Log In