December 30, 2010
OfflineHej. Jag har ett problem med en nyinköpt HP pavilion dv6 2003, den fryser endast när den är uppkopplad till internet, att ha den uppkopplad via trådlöst är inga problem, det är enbart när jag är uppkopplad med nätverkskabeln från bredbands uttaget i väggen. Måste även tillägga att om jag spelar ett online spel som till exempel BFBC2, så funkar det mkt bättre, då kan det ta några timmar innan det fryser, om det äns hinner frysa medans jag spelar.
Annars om jag är ute och surfar så inom 10 till 30 min så har laptopen hunnit frysa.
Specsen är följande
Operativ system är Windows7 64bit
Processor AMD Athlon (tm) II Dual-core M300 (2 CPUs), ~2.00GHz
Minne: 4096 MB RAM
Växlingsfil: 1457 MB används , 6725 är tillgängligt
DirectX: directx 11
Grafikkort : Ati mobility Radeon HD 4650 Series
Jag vet inte om det är något mer som skall skrivas i specsen för att underlätta för er att veta vad problemet kan vara, om det skulle fattas något så skriv vad isånnafall så lägger jag till det.
När jag packade upp datorn ur kartongen så funkade den, när jag kopplade upp den till internet med internet kabeln så tog det inte lång tid innan den låste sig och jag var tvungen att använda powerknappen för att starta om.
Och det har fortsatt så så länge jag är uppkopplad via nätverks kabeln, det kan hända när som helst, under ingen aktivitet och under mkt aktivitet, så länge internet är på så låser den sig efter ett tag eller på en gång.
Vad jag har gjort för att försöka lösa detta är:
Pratat med hp support via telefon, vilket inte har löst problemet.
Dom har bett mej, göra en system återställning vilket ej löste problemet.
Uppdatera alla drivrutiner via tillverkarens hemsida (hp.com) vilket ej löste problemet.
Göra en start reparation vilket ej löste problemet.
Göra en diskfragmentering på hårddisk C vilket ej löste problemet.
Avinstallera virus programmet Panda internet security 2011 vilket ej löste problemet.
Avinstallera Utorrent vilket ej löste problemet.
Den fryser sig alltså bara när den är uppkopplad via nätverks kabeln.
Andra laptopar fungerar utan problem med denna nätverks kabel, så det är något med just denna dator.
Hp supporten sa att det förmodligen är hårdvarufel och jag skall skicka tillbaka denna dator för att få en ny eller få denna reparerad.
jag har alltså tänkt att skicka tillbaka denna på efter helgen ifall detta inte går att lösa.
Anledningen att jag inte ger upp med detta problem är att jag tror att det kan vara något med nätverks inställningarna eller någon driv rutin eller program eller vad som helst som gör så att datorn fryser när den är uppkopplad.
Jag tänker så att det kan ju ej vara fel på hårdvaran, till exempel nätverks kortet eftersom att jag kan ju komma in på internet, och efter en stund fryser den.
Hade det varit hårdvaran dom var trasig så hade det väl inte gått att komma in på internet via detta nätverkskort överhuvud taget, eller? jag är ingen dataexpert så jag vet ej till 100% detta är bara mina spekuleringar.
Jag skall skriva in några saker från loggboken, ifall någon kan se någon koppling.
Namnmatchning för namnet 6to4.ipv6.microsoft.com orsakade timeout efter det att ingen av de konfigurerade DNS-servrarna svarade.
Panda Anti-Virus Service was unable to start Network Infection Origin Indentification functionality. (Error status was 30000009).
The absence of this operation functionality will not affect to normal anti-malware protection.
Granskningshändelser har utelämnats av transporten. 0
Namnmatchning för namnet master4.evenbalance.com orsakade timeout efter det att ingen av de konfigurerade DNS-servrarna svarade.
Namnmatchning för namnet dns.msftncsi.com orsakade timeout efter det att ingen av de konfigurerade DNS-servrarna svarade.
Dessa logg bitar är återkommande i loggboken, det finns så klart mkt mer men jag borjar med att posta dessa.
Ifall jag har glömt tillägga något så säg till så lägger jag till.
Ifall någon har ett nr för laptop support eller något liknande, kanske en hemsida så är jag tacksam.
Tack i förväg.
/lasse
Jag har alltså gjort det mesta men utan resultat
1 Guest(s)

Log In