December 10, 2002
Tjena, är intresserad av att testa Linux Mint 12 AMD64, men vill testa lite först med en Live DVD, men
jag kan inte hitta någon nerladdning där det står att nerladdningen även funkar som Live DVD ? Varken
på linuxmint.com eller på google ? Det finns ju att köpa, men finns det verkligen inte att ladda ner ?
Edit: Läste manualen till Mint 12 precis, och enligt den så ska man kunna köra den vanliga
installations-dvdn som en Live CD/DVD, stämmer det ?
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
October 14, 2010
DesTr0yeR;1275837 wrote: Tjena, är intresserad av att testa Linux Mint 12 AMD64, men vill testa lite först med en Live DVD, men
jag kan inte hitta någon nerladdning där det står att nerladdningen även funkar som Live DVD ? Varken
på linuxmint.com eller på google ? Det finns ju att köpa, men finns det verkligen inte att ladda ner ?Edit: Läste manualen till Mint 12 precis, och enligt den så ska man kunna köra den vanliga
installations-dvdn som en Live CD/DVD, stämmer det ?
Hmm vet inte om det går. Du kan ju alltid testa en live installations DVD. Annars brukar jag ta hem CD versionen och boota från ett USB minne.
July 30, 2010
Alla deras utgåvor är Live (tror jag, men dessa jag testat är det) som man får välja om man ska installera efteråt eller inte. Jag kan säga att Linux Mint 12 känns ofärdigt. Jag kunde inte få hela operativsystemet på svenska. Jag tror att version 11 funkar bättre
Här har du en snabb svensk server att hämta hem Linux Mint 11 Gnome 2
ftp://ftp.portlane.com/pub/os/.....-64bit.iso
Linux Mint 12
Gnome 3 versionen
KDE versionen
December 10, 2002
Tjena, tack för alla era svar, undrar dock två saker:
1. Går det att få Linux Mint 11 att köra Gnome 3 ? Alltså det kommer ju med Gnome 2,
men undrar då om det går att uppgradera till v3 ?
2. Jag kommer ju att köra Dual Boot på min burk tillsammans med Win 7 64Bit, operativ-
systemen kommer att ligga på två olika fysiska diskar, så jag undrar bara om det är
något speciellt jag behöver tänka på, jag har redan Windows 7 installerat på den primära
disken, så skulle vara väldigt tacksam om det gick att installera Linux Mint 11 efter att
man har installerat win 7, då det är så mycket pillande med alla program osv osv osv som
man ska ha.
Mycket Tacksam För Snabba Svar
Henrik Andersson
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
July 30, 2010
Testade Linux Mint 12 KDE idag faktiskt och jag har egentligen aldrig gillat den versionen så där mycket, men kanske det finns hopp trots allt. Tyckte den var rätt ok om jag ska vara ärlig. Kändes snabb och så har dom bytt ut Conquer (stavning?) webbläsaren mot Firefox vilket är riktigt bra. När det gäller Dual Boot så har jag väldigt dålig erfarenhet tyvärr eftersom jag bara kör ett OS i taget. Kanske därför jag har två datorer så man slipper riskera nåt 😀
Så här såg det ut när jag installerade Live DVD
[Image Can Not Be Found]
Svaret att installera Gnome 3 på Linux Mint 11 finns nog här http://technologytales.com/201.....x-mint-11/, men blir det fel så skäll inte på mig, du gör det på egen risk eftersom en del har fått problem efteråt 🙂
December 10, 2002
Viking1962: Okej, ja att dom har bytt till Firefox är ju aldrig fel, vet ju när jag körde Debian för läääänge
sedan så saknade jag Firefox, kommer ju visserligen inte ihåg om Conqueror (som jag tror att det stavas)
är baserad på Firefox, men kändes ändå inte helt rätt :).
Ang. Gnome 3, det är ju inte livsviktigt, så testar nog med Gnome 2 först i så fall, dock så har jag
ju alltid föredragit KDE, men kan ju alltid testa Gnome 2 först, om det nu blir Mint 11 som jag
kommer att testa på först, velar faktiskt lite mellan Mint 11 och Mint 12, eftersom jag ju egentligen
föredrar KDE, och eftersom dom nu då uppenbarligen kör med Firefox, så är ju det ett stort plus,
men samtidigt så har jag ju fått en del indikationer om att Mint 12 inte verkar vara lika "färdigt",
eller vad man ska säga, och att Mint 11 då skulle vara bättre, så får ju fundera lite.
Angående Dual Boot så har jag kört det med Debian och Win XP, visserligen ganska länge sedan,
men jag tycker att om det funkade redan då, vilket kanske var 2003-2005 ungefär, så borde det
ju inte blivit sämre med årens utvecklingar, tycker jag i alla fall, men visst, jag har haft problem
med dual boot jag också. Jag har ju hittat en guide för att köra Windows 7 och Mint 12 i Dual Boot,
men vet ju inte om det gäller samma saker att tänka på, och tillvägagångssätt för Mint 11, om jag
nu skulle få för mig att prova det först.
Förresten, hur ligger det till med det svenska språkstödet i KDE-versionen, eller var det i KDE som
du hade problem med att få allting på svenska, och i så fall, vet du om det gäller både Gnome och
KDE versionerna av Mint 12 ?
Tacksam För Snabba Svar
Henrik Andersson
3DMark 2011 Scores
1 Guest(s)