May 9, 2001
OfflineHej hå alla.
Jag är nån så konstig som en som envisas med att använda...hör och häpna(?)... Japanskspråkigt Winblows 98... Och varför det? Jo, därför att japansk mjukvara inte går att använda på andra OS språk(använder bla i jobbet).
Tror att det blitt lite bättre med Win2K osv, men vi som tillhör undanskymda minoriteter får alltid problem!
Åt andra hållet har det dessbättre alltid gått bra (dvs svensk el engelsk software).
Men i ett fall gick det snett - HP hade (omedvetet?) blockerat japanska i installationsprogrammet för en skrivare, vilket gjorde att drivruterna, som ska funka ändå, inte installerades! Fick dra ut sk*tfilerna "för hand"...Ingen support ville dom ge heller - "Produkten är inte avsedd för japanska marknaden"...
Funderade på att köpa en HP extern CDRW, men vet inte om jag vågar efter detta. Några tips?
-Vill nån ha nån klatschig logga skriven på japanska, säg till... 
December 20, 2000
OfflineApril 10, 2001
OfflineKan ju bara säga att enligt min erfarenhet, som jobbar i branshen av försäljning av datorer och perferi. Att HP gör bra grejjor, men dom är väldigt "knepiga" med sina installationer och drivisar. Inget ont om HP, men behöver du någe special, skall du nog satsa på ett annat märke. Med fördel usb-ansluten.
April 9, 2001
Offline...men inte Compaq, de suuuger! Kör själv med Toshiba Protege 3440CT...mmmmm, liten fast kokhet!!
(fast jag menar ju inte skrivare då förstås) 
-----------------
SYSTEM#1: T-bird 1200, Abit KT7A-RAID, 512MB PC133, Geforce 3 (Leadtek Winfast 64MB TV-out), Soundblaster PCI 512, RAID: 2*40GB + 30GB, Miro StudioDV.
SYSTEM#2: PIII 450, Abit BE6, 256MB, Matrox G400 MAX, Creamware Pulsar+SRB (8 Sharc DSP).
[ Detta inlägg ändrat av carnail 2001-05-17 10:12 ]
1 Guest(s)

Log In