Nod32 startar inte auto vid uppstart av windows??? | Operativsystem / Program / Drivrutiner | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nod32 startar inte auto vid uppstart av windows???
This topic is locked
Fear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 439
Member Since:
april 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
juli 11, 2012 - 12:55 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag har Nod32 version 5.0 och den funkar som den skall men jag är tvungen o starta den manuellt varje gång jag slår på datan och Windows vista har startat upp. Har letat o letat efter nån inställning på detta men hittar det inte. har aldrig behövg göra så här på nån annan version eller vad är felet? Lite irriterande oxå juh.

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1281291
juli 11, 2012 - 2:10 e m
sp_Permalink sp_Print

kanske är en bugg med vista. jag kör win7 på mina burkar och där fungerar det fint.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1281293
juli 11, 2012 - 2:27 e m
sp_Permalink sp_Print

Har det alltid varit så eller uppkommit på senare tid?
Om det sistnämnda så skulle man ju om man vill vara lite paranoid kunna tro att det är något elakartat som inaktiverar autostarten av virusprogrammet.

Skriv msconfig i kör och tryck enter, kolla igenom fliken tjänster och autostart om något som har med NOD32 att göra är inaktiverat.

Fear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 439
Member Since:
april 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1281296
juli 11, 2012 - 3:06 e m
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1281421 wrote: Har det alltid varit så eller uppkommit på senare tid?
Om det sistnämnda så skulle man ju om man vill vara lite paranoid kunna tro att det är något elakartat som inaktiverar autostarten av virusprogrammet.

Skriv msconfig i kör och tryck enter, kolla igenom fliken tjänster och autostart om något som har med NOD32 att göra är inaktiverat.

Nej det blev me den här versionen av Nod32, har haft andra äldre 2 och 4 dom funkade som dom skulle men den här startar inte själv..

Fear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 439
Member Since:
april 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1281297
juli 11, 2012 - 3:09 e m
sp_Permalink sp_Print

föreesten vart hittar jag kör i vista?

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1281298
juli 11, 2012 - 3:12 e m
sp_Permalink sp_Print

Ingen aning, men om det är som i Win7 så är det sökrutan i startmenyn som är ”kör”.

Fear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 439
Member Since:
april 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1281301
juli 11, 2012 - 3:38 e m
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1281426 wrote: Ingen aning, men om det är som i Win7 så är det sökrutan i startmenyn som är ”kör”.

Har kollat nu och under tjänster så är eset igång och aktiverat, sen under autostart finns det ingenting med nod att göra. För jag får ju inte upp den ikonen heller vid start nere där vid högra hörnet.

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1281312
juli 11, 2012 - 4:15 e m
sp_Permalink sp_Print

kan vara att det körs men att ikonen inte syns. jag hade detta problem med ett program hos syrran, dock var detta winxp.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Fear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 439
Member Since:
april 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1281313
juli 11, 2012 - 4:28 e m
sp_Permalink sp_Print

Nej det körs inte, för om jag låter det gå par dagar, och sen manuellt startar det så finns det uppdateringar att hämta på flera dagar som jag inte startat Nod

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1281324
juli 11, 2012 - 8:45 e m
sp_Permalink sp_Print

Du skulle ju kunna göra så att programmet startar själv genom registret om det fungerar att starta manuellt.

Skriv regedit i kör och gå till:

HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun

Högerklicka och skapa ett nytt ”String value”/”Strängvärde”, döp den till NOD32
Dubbelklicka på strängvärdet och ange sökvägen till programmet i ”Value data”/”Data” inklusive eventuella växlar, detta får du fram genom att kolla inställningarna för genvägen du använder när du startar programmet manuellt.

Egentligen bör det väl också fungera att lägga en kopia av genvägen i ”startup”-mappen, men programmet bör starta något senare än genom registret då.

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1281325
juli 11, 2012 - 8:49 e m
sp_Permalink sp_Print

Gissar på att du redan testat avinstallera helt och installera den nya sen? Tänkte ifall de ändrat något som blir knas om man bara uppgraderar programmet.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Fear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 439
Member Since:
april 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1281328
juli 11, 2012 - 11:24 e m
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1281452 wrote: Du skulle ju kunna göra så att programmet startar själv genom registret om det fungerar att starta manuellt.

Skriv regedit i kör och gå till:

HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun

Högerklicka och skapa ett nytt ”String value”/”Strängvärde”, döp den till NOD32
Dubbelklicka på strängvärdet och ange sökvägen till programmet i ”Value data”/”Data” inklusive eventuella växlar, detta får du fram genom att kolla inställningarna för genvägen du använder när du startar programmet manuellt.

Egentligen bör det väl också fungera att lägga en kopia av genvägen i ”startup”-mappen, men programmet bör starta något senare än genom registret då.

Jag testade det här som du sa i registret exakt sökväg o allt. Testade starta om datan sen o varje gång så kommer nu en liten ruta med kryss och det står ” Det går inte att kommunicera med kerneln ” och jag ser då Nod32 ikonen igång nere till höger men när jag klickat ok bort den där rutan så avslutas nod32 ikonen försvinner…..

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
januari 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1281331
juli 12, 2012 - 6:36 f m
sp_Permalink sp_Print

Nu verkar det ju starta i alla fall. Det måste vara nått fel i programmet. Kan vi få ett screenshot eller exakt vad fel meddelandet säger?

För er som undrar så finns ett superenkelt sätt att få ett program att starta automatiskt. I startmenyn finns en mapp som heter autostart/startup. Om du lägger en genväg till ett program där, så kommer programmet att starta automatiskt.

Fear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 439
Member Since:
april 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1281339
juli 12, 2012 - 9:13 f m
sp_Permalink sp_Print

-Tjalve-;1281459 wrote: Nu verkar det ju starta i alla fall. Det måste vara nått fel i programmet. Kan vi få ett screenshot eller exakt vad fel meddelandet säger?

För er som undrar så finns ett superenkelt sätt att få ett program att starta automatiskt. I startmenyn finns en mapp som heter autostart/startup. Om du lägger en genväg till ett program där, så kommer programmet att starta automatiskt.

Jag försöker lägga genvägen som finns i snabbstartmenyn till den där autostart men det går inte att lägga den i den mappen den vill inte ta emot den men går att lägga i alla andra som finns där. Men det står endast så som jag beskrev tidigare här i den där rutan….

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1281341
juli 12, 2012 - 11:23 f m
sp_Permalink sp_Print

Ctrl, du kör NOD32? Kan du inte kolla i registret hur ditt program startas?

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1281346
juli 12, 2012 - 2:21 e m
sp_Permalink sp_Print

får göras när jag kommer hem isf. Men borde inte en komplett ominstall fixa rätt värden.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Snorch
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
mars 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1281348
juli 12, 2012 - 2:26 e m
sp_Permalink sp_Print

Jo det bör det göra, om han nu inte redan provat. Halvtolkade avsaknaden av svar på din fråga som om att det redan var testat, men om inte annat, prova installera om.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
82 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL