April 14, 2004
Jag har Nod32 version 5.0 och den funkar som den skall men jag är tvungen o starta den manuellt varje gång jag slår på datan och Windows vista har startat upp. Har letat o letat efter nån inställning på detta men hittar det inte. har aldrig behövg göra så här på nån annan version eller vad är felet? Lite irriterande oxå juh.
March 14, 2001
Har det alltid varit så eller uppkommit på senare tid?
Om det sistnämnda så skulle man ju om man vill vara lite paranoid kunna tro att det är något elakartat som inaktiverar autostarten av virusprogrammet.
Skriv msconfig i kör och tryck enter, kolla igenom fliken tjänster och autostart om något som har med NOD32 att göra är inaktiverat.
April 14, 2004
Snorch;1281421 wrote: Har det alltid varit så eller uppkommit på senare tid?
Om det sistnämnda så skulle man ju om man vill vara lite paranoid kunna tro att det är något elakartat som inaktiverar autostarten av virusprogrammet.Skriv msconfig i kör och tryck enter, kolla igenom fliken tjänster och autostart om något som har med NOD32 att göra är inaktiverat.
Nej det blev me den här versionen av Nod32, har haft andra äldre 2 och 4 dom funkade som dom skulle men den här startar inte själv..
April 14, 2004
Snorch;1281426 wrote: Ingen aning, men om det är som i Win7 så är det sökrutan i startmenyn som är "kör".
Har kollat nu och under tjänster så är eset igång och aktiverat, sen under autostart finns det ingenting med nod att göra. För jag får ju inte upp den ikonen heller vid start nere där vid högra hörnet.
March 14, 2001
Du skulle ju kunna göra så att programmet startar själv genom registret om det fungerar att starta manuellt.
Skriv regedit i kör och gå till:
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun
Högerklicka och skapa ett nytt "String value"/"Strängvärde", döp den till NOD32
Dubbelklicka på strängvärdet och ange sökvägen till programmet i "Value data"/"Data" inklusive eventuella växlar, detta får du fram genom att kolla inställningarna för genvägen du använder när du startar programmet manuellt.
Egentligen bör det väl också fungera att lägga en kopia av genvägen i "startup"-mappen, men programmet bör starta något senare än genom registret då.
April 14, 2004
Snorch;1281452 wrote: Du skulle ju kunna göra så att programmet startar själv genom registret om det fungerar att starta manuellt.
Skriv regedit i kör och gå till:
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRunHögerklicka och skapa ett nytt "String value"/"Strängvärde", döp den till NOD32
Dubbelklicka på strängvärdet och ange sökvägen till programmet i "Value data"/"Data" inklusive eventuella växlar, detta får du fram genom att kolla inställningarna för genvägen du använder när du startar programmet manuellt.Egentligen bör det väl också fungera att lägga en kopia av genvägen i "startup"-mappen, men programmet bör starta något senare än genom registret då.
Jag testade det här som du sa i registret exakt sökväg o allt. Testade starta om datan sen o varje gång så kommer nu en liten ruta med kryss och det står " Det går inte att kommunicera med kerneln " och jag ser då Nod32 ikonen igång nere till höger men när jag klickat ok bort den där rutan så avslutas nod32 ikonen försvinner.....
January 9, 2004
Nu verkar det ju starta i alla fall. Det måste vara nått fel i programmet. Kan vi få ett screenshot eller exakt vad fel meddelandet säger?
För er som undrar så finns ett superenkelt sätt att få ett program att starta automatiskt. I startmenyn finns en mapp som heter autostart/startup. Om du lägger en genväg till ett program där, så kommer programmet att starta automatiskt.
April 14, 2004
-Tjalve-;1281459 wrote: Nu verkar det ju starta i alla fall. Det måste vara nått fel i programmet. Kan vi få ett screenshot eller exakt vad fel meddelandet säger?
För er som undrar så finns ett superenkelt sätt att få ett program att starta automatiskt. I startmenyn finns en mapp som heter autostart/startup. Om du lägger en genväg till ett program där, så kommer programmet att starta automatiskt.
Jag försöker lägga genvägen som finns i snabbstartmenyn till den där autostart men det går inte att lägga den i den mappen den vill inte ta emot den men går att lägga i alla andra som finns där. Men det står endast så som jag beskrev tidigare här i den där rutan....
1 Guest(s)