March 10, 2003

Du måste ladda hem Professional x64 Svenska om du vill ha Svenska versionen och sedan ta bort ei.cfg filen för att kunna välja Home Premium när du installerar.
Finns officella isos på Digital river som man kan ladda ner om man har nyckel att knappra in.
Windows 7 Professional SP1 Svenska x64 http://msft.digitalriverconten.....-59273.iso
Du kan radera ei.cfg utan något verktyg, gå in i skivan och öppna mappen sources, sedan raderar du ei.cfg filen genom att högerklicka och välj ta bort. Samma procedur om du installerar via USB minne.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 18, 2012

Ctrl;1294005 wrote: Du måste ladda hem Professional x64 Svenska om du vill ha Svenska versionen och sedan ta bort ei.cfg filen för att kunna välja Home Premium när du installerar.
Finns officella isos på Digital river som man kan ladda ner om man har nyckel att knappra in.
Windows 7 Professional SP1 Svenska x64 http://msft.digitalriverconten.....-59273.isoDu kan radera ei.cfg utan något verktyg, gå in i skivan och öppna mappen sources, sedan raderar du ei.cfg filen genom att högerklicka och välj ta bort. Samma procedur om du installerar via USB minne.
Tack!
Bara det att jag har 32 bitars Win 7 Home Premium. Har du en länk till den med?
Sen så vill jag absolut inte bli av med min nyckel till OSet.

March 10, 2003

Legal Download from DigitalRiver: Windows 7 SP1, 13 languages
Här är länkarna till Windows lagliga isos. Du kommer inte förlora din nyckel. ei.cfg styr vilken versionen som skivan skall installera filer för. Men den borta kan man installera alla versioner från samma skiva. Då alla versioner ändå ligger på skivan från början. Du kan bara aktivera den version du har serienummer för.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

January 9, 2004

Danielv;1294007 wrote: Tack!
Bara det att jag har 32 bitars Win 7 Home Premium. Har du en länk till den med?
Sen så vill jag absolut inte bli av med min nyckel till OSet.
Din licens är låst till datorn. Du kan inte "ta bort" den. Så länge inte den fysiska lappen ramlar av. Du kan inte heller flytta licensen till en annan dator.
March 13, 2011

Bara en fråga. Vilket fabrikat har du på din laptop? Är det en acer, emachine eller liknande brukar det ligga en recovery-partition på hårddisken. På andra finns det ett system som skapar en recovery-partition om du säger till BIOS du vill ha en sådan. Om det är acer, emachine eller gateway du använder brukar du kunna starta recovery genom att starta om datorn och strax efterr du ser loggan trycka ner vänster alt-tangent och medan du håller den nere trycker du f10.
Om det är ett annat fabrikat på din laptop så kolla manualen om du inte har något liknande.
July 18, 2012

Jag har nu installerat om Windows. Men den frågar efter produktnyckel. Varför då? Jag skrev upp ett produkt-id från kontrollpanelen. Hur aktiverar jag windows korrekt?
Hittde produktnyckeln baktill på den bärbara så problemet löst.
Men märkte att installationen av windows blev helt knäpp den sparade allt på C:. Den brukar rensa C: och skapa en mapp med den gamla windowsinstallationen. Nu sparade den allt på C:, typiskt. Nån som vet varför?
Vet inte vad jag kan radera och inte.
1 Guest(s)