January 17, 2004
-Tjalve-;1286350 wrote: Kan du inte köra SSH till den istället?
vet ej? har inga program på datorn, hade hoppas på någon enkel lösning... får nog prova ladda hem något, har du några tips? provat o reset så telnet eller något kanske behövs? har då noll koll.... köpte den färdigflashad med wrt o så förstör jag allt på en dag 🙂
January 9, 2004
Disney;1286354 wrote: vet ej? har inga program på datorn, hade hoppas på någon enkel lösning... får nog prova ladda hem något, har du några tips? provat o reset så telnet eller något kanske behövs? har då noll koll.... köpte den färdigflashad med wrt o så förstör jag allt på en dag 🙂
SSH är telnet med kryptering. Du kan använda tex Putty för att försöka ansluta till dess IP-adress. Så länge du vet IP-Adressen?
January 17, 2004
Sebbe;1286373 wrote: Pröva att gå direkt till den adress som den har, eftersom det inte är "din" bild så är adressen antagligen 192.168.0.1 eller 255 på slutet om du inte ändrat den.
enligt den andra routern är ip adressen = 192.168.1.88
-Tjalve-;1286376 wrote: SSH är telnet med kryptering. Du kan använda tex Putty för att försöka ansluta till dess IP-adress. Så länge du vet IP-Adressen?
går inte o ansluta med putty blir utkastad direkt 🙁
Sebbe;1286397 wrote: Jag återskapade ditt problem.
I startmenyn väljer du Enheter och skrivare där ser du sedan routern med andra enheter. Högerklicka och gå till routerns hemsida. Problemet är löst.
finns inte tyvärr....
kopplade in "internet" på vanliga porten dvs där datorerna är kopplade till.... o nu fungerar det som jag ville ha det 🙂
men problemet återstår
1. att jag inte kommer åt min router?
2. varför fungerar inte internetporten ?
August 20, 2006
Ställde du in ett nytt password när du fick routern av mig? Du kan inte ansluta med SSH förrän du satt ett lösenord. Om så är fallet logga in med alternativet "telnet" instället (koppla tillbaks routern mot din gamla först och kolla också att samma IP gäller) och sätt ett password. Password sätter du med kommandot "passwd" (utan""). Efter du har satt password så ska det gå fint med SSH. Säg till sen så kan jag lotsa dig vidare med winscp32 och en ny nätverksconfig att klistra in.
1 Guest(s)