February 17, 2004

Har problem att installera mitt creative X-Fi Xtreme Music på Win 7 64 bitars. Oftast lyckas den inte detektera kortet men det har hänt att den har gjort det. Då installerade jag drivrutinerna och allt såg bra ut. Tills jag testade ljudet och då kom ett otroligt störande pip ljud.
Kan problemen härröra sig till icke uppdaterat BIOS? Eller finns andra möjliga problem?
Thnx
March 13, 2011

Dani;1263847 wrote: Har problem att installera mitt creative X-Fi Xtreme Music på Win 7 64 bitars. Oftast lyckas den inte detektera kortet men det har hänt att den har gjort det. Då installerade jag drivrutinerna och allt såg bra ut. Tills jag testade ljudet och då kom ett otroligt störande pip ljud.
Kan problemen härröra sig till icke uppdaterat BIOS? Eller finns andra möjliga problem?Thnx
Har haft samma problem med detta kort på windows 7 64 bitars. Det kan gå om man formaterar hårddisken, stänger av för det integrerade ljudkortet på moderkortet och använder en patch från Creative. Se mer här>>> men räkna med att det kan ge problem.