January 24, 2003
Hej,
Jag har problem med att få igång en helt ny extern USB-disk (WD Elements 1 TB) och USB-minne. Jag kör Windows 7 Pro 64 bit.
Det började med att jag inte kunde installera den den externa WD-disken. Windows hittar disken men kan ej hitta lämplig drivrutin. I Device managern finns den med under "Other devices" och blir en enhet med ett gult utropstecken. Att söka efter ny drivrutin funkar ej. Dock fungerar disken med en annan XP-dator och en annan windows 7-dator. Jag kör även vmware i datorn jag har problem med. Till en virtuell maskin jag kör win xp på funkar disken utan problem.
Vid det här läget funkade USB-minnet. Efter det testade jag att ta bort oanvända drivrutiner i Device managern och på så sätt hoppas att windows hittar rätt. Resultatet blev endast att datorn nu inte heller kan hitta drivrutin för ett standard USB-minne. Även den blir gul med utropstecken i Device mangagern.
Jag har installerat nyaste chipset-drivrutinerna (är det de som innehåller USB-drivers?). Datorn är en Lenovo t410s med intel-chipset.
Vad har jag råkat ut för? Vad kan jag göra för att fixa till det? Jag vill hemskt ogärna göra en ominstallation!
Tack på förhand!
//Andreas
Edit: Solved, se nedan.
January 24, 2003
Hej,
Nu har jag hittat en lösning på problemet.
Nedan är citerat från http://social.technet.microsof.....3f92f5595f.
"Right click on the device in the device manager that shows it isn't installed, click update driver software, enter this location assuming your C drive is your main drive
"C:Windowswinsxs" and ensure the box is checked to include subfolders and hit ok. It should reinstall immediately and show up as a new drive in "My Computer"
You may have to uninstall the device first, replug it back in and then run through the above steps."
1 Guest(s)