Actionscript till Flash MX för en nybörjare|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Actionscript till Flash MX för en nybörjare
Tovedal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 282
Member Since:
June 29, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 10, 2005 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

finns det nån bra sida man kan lära sig det?

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 705
Member Since:
September 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
839880
February 10, 2005 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Det bästa tyckte jag var att kika på exempel när jag lärde mig actionscripting för Flash MX. När du behöver åstadkomma något lönar det sig ofta att leta efter exempel som tar upp just det du behöver göra. Då lär man sig bättre tycker jag.

Precis som för Photoshop så finns det hur många sidor som helst som lägger upp riktigt bra exempel för Flash MX actionscripting. Det är inte särskilt svårt att hitta dit heller, och själv har jag inte hittat någon speciell favorit som är mycket bättre än alla andra. Tvärtom så är de flesta av de vanligaste träffarna man får upp lika bra i sina tutorials.

Om du söker efter "flash mx" actionscript eller "flash mx" tutorials actionscript så får du upp 10 bra träffar bland de 20 första resultaten. Några exempel som jag har kört tutorials ifrån är kirupa.com och actionscript.org
Men som sagt, det bästa är nästan att söka efter "flash mx" ditt_problem när du stöter på något som är jobbigt. Du kommer alltid få upp träffar som leder dig på rätt väg igen!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 57
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL