Ändrat portfoliot|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ändrat portfoliot
Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
February 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 24, 2007 - 7:00 am
sp_Permalink sp_Print

Gamla --> http://icedor.se/portfolio/Bac.....020070404/

Nya --> http://icedor.se/portfolio/

Prestandan är betydligt bättre i den nya men det var pga nån bugg i blureffekten.

Va tycker ni, bättre sämre. Mer enhetligt? Vad kan göras bättre?

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1139030
May 25, 2007 - 6:19 am
sp_Permalink sp_Print

Såg helt nice ut för att vara en portfolio. Tyckte den var lite segsurfad men sen är jag inte en jobb-hunter heller som tittar på den för att kolla vad du kan göra 🙂

"Folder" ikonerna reagerade jag på att inte var snygga förutom det såg jag inget som jag reagerade på. Justja, processoranvändningen sköt i höjden men det kanske är meningen för full-page-flash 🙂

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
February 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1139358
May 26, 2007 - 11:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad säger du, sköt processoranvändningen i topp på din dator även på den nya versionen?! 🙁 Vad har du för dator?

På den gamla var de som sagt någon bugg med kvarliggande blurreffekt som drog kräm men den nya går aldrig över 10% på min eller 15 på skolans datorer. Förutom då när man öppnar ett galleri då den studsar upp till 50 en sekund.

Är jäkligt konstigt också hastighetsdirfferanserna mellan firefox och IE, menar det är ju samma flashplayer men ändå så skilljer det typ 50% i fart på animationerna.

Jo, många har klagat på att mina ikoner där ser amatör ut. Skall hitta på något annat. Jag gillde dock som dem men de nu skiljer ur sig ur resten av designen.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1139360
May 27, 2007 - 1:06 am
sp_Permalink sp_Print

OS X + Firefox drog loss på 35% CPU. Inte så farligt 🙂
Tyckte sidan såg bra ut men med mapp-ikonerna bör du tänka om (som tidigare påpekats) 🙂

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1139361
May 27, 2007 - 3:42 am
sp_Permalink sp_Print

Gällde också den gamla versionen, antagligen beror det bara på att flash inte är speciellt optimerat på Mac. Jag kör OS X + Safari.

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
February 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1139500
May 27, 2007 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Aha, nä hade aldrig testat sidan på en mac så där hade jag ingen aning vad den tar.

Har ni nå tips/idéer vad jag kan hitta på istället för mina mappar. Ett infall vore välkommet. 🙂

Skall fixa Betydligt bättre texter innan den sätts i skarpt läge, just nu har den bara visats här, och när jag sökte praktik. (Fick platsen :)) Skall göra texterna mindre också tror ja å någon typ av scroll på ommig/cv sidan.

PaPPa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 677
Member Since:
January 8, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1139507
May 27, 2007 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Aha, nä hade aldrig testat sidan på en mac så där hade jag ingen aning vad den tar.

Har ni nå tips/idéer vad jag kan hitta på istället för mina mappar. Ett infall vore välkommet. 🙂

Skall fixa Betydligt bättre texter innan den sätts i skarpt läge, just nu har den bara visats här, och när jag sökte praktik. (Fick platsen :)) Skall göra texterna mindre också tror ja å någon typ av scroll på ommig/cv sidan.

Ett tips är att kolla över både texter och stavning på cv't, felstavat i massor, ser inte så vidare proffsigt ut på ett "officiellt" dokument.
Nu fick du ju praktikplatsen, men du skall väl söka jobb senare =D

Annars var det väl sjysst!

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1139509
May 27, 2007 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

En finare mapp,

🙂

Lär väl finnas en massa mappbilder att hitta eller?

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
February 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1139522
May 27, 2007 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Men om jag skall strunta i mapptänket helt och hållet å ha något helt annat där då? (Trodde ju det var det som var problemet från början för mina eget ritade mappar är ja då fasiken nöjd över :P)

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1139524
May 27, 2007 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo jag vet.. 😛

Helt klart så ska du ju köra en slumpad eller fast bild som "mapp" från själv kategorin, kanske med en liten text som förklarar det hela.

Själv slumpar jag en bild från galleriet länken går till samt en liten text under med en liten ram och allt..

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
February 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1139613
May 28, 2007 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

Länk till din portfolio? 🙂

Blir så knepigt, läser in alla gallerierna från xml filer beroende på vilken mapp jag öppnar. Sen så vet jag inte om jag vill ha det så. Hade gjärna spunnit vidare på bollarna för vill inte att min sida skall se ut som alla andras. (Varav jag dock har fått kommentarerna att den inte ser proffisg ut 🙁 Men de är de jäkla sweclockarna, vad vet de? 😛 )

Har updaterat lite. Hoppas ni tycker det blev bättre.

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1139615
May 28, 2007 - 8:54 am
sp_Permalink sp_Print

Tyvärr är inte det galleriet öppet för andra.. kanske kan fixa en liten skärmdump över hur det ser ut.

Men om du gör en separat funktion för att slumpa bild till länken då istället för att läsa direkt på själva portfoliot?
Måste nog hålla med om att det inte ser så profsigt ut (det med portfoliomapparna), väldigt 90-tal skulle jag vilja säga..

Kom på en grej till, du borde skippa den där bruna bakgrunden "under" bilderna som visas, när bilder står på högkant och inte är tillräckligt breda ser man den bruna bakgrunden/ramen och det ser inte alls bra ut.. kolla själv under "foto" och den tredje bilden på blomman..

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
February 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1139855
May 29, 2007 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Vadådå? 😛 Aja, lägg gjärna upp en skärmdump då så vi får se iaf.

Jao, de skulle jag ju iofs kunna göra. Men tror inte jag vill ha den stilen. Hade gjärna hittat på nå mer med mina bollar (ta det rätt), utan att få det att se ut som mer barnkalas.

Njaå, tar jag bort den så ser man ju mappen i makrunden å då kan man ju inte centrera sig på bilden lika bra. :S

Gav upp portfoliot ett tag å slängde ihop en ny http://www.icedor.se vad tycks om den då? 🙂 (Ännu bara typ 4h arbete)

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1139893
May 29, 2007 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Den nya ser betydligt mycket bättre ut än den gamla så jag struntar helt i att kommentera den mer. 🙂

På den nya så går de yttre "borderna" inte ända ner på sidan, visar du en bild så är bildens ram längre ner än borderna på sidorna.
En sak till, knapparna tycker jag bara ser dum ut när de förstoras on-mouseover, kan du inte bara ändra färg eller något som indikerar on-mouseover?
eller en annan färg på den knapp/sida som är aktiv och skippa rubriken på varje sida? Fattar du vad jag menar?

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
February 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1139898
May 29, 2007 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade buggar med den inhämtade flashfilen så kör nu en standrard css och ett tillägg fär ie. Nu så skall den inte se avkapad ut eller sticka utanför. (kl 20:10 var det fixat)

Däremot! Du missuppfatta! 😀 embarassed De där är inte mitt ny portfolio utan bara min nya vanliga sida.

Nu är de så här att jag tänker inte killa mina darlings. Jobbade för att de skulle se ut så där med förstoringen av flikarna och att de andra skall flytta sig så nu skall de då se ut så där ett tag. 😛

Men jag fattar vad du menar, men den typen av sidor finns ju i massor. Ville ha den i få färger och med vit bakrund för extremrenhet. 🙂 Däremot så är jag ett stort fan av såna sidor med olikfärgade flikar/sidor som visar vart man är. 🙂

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1139900
May 29, 2007 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaha det är samma portfolio som kommer användas.. du kan inte flytta själva portfoliot till nya sidan då på något vis? Den såg ju betydligt mycket bättre ut

Borderna går nu längre ner, men jag skulle vilja att de går ännu längre ner. Med den upplösning jag kör nu så slutar borderna cirkus 10mm innan sidans slut så man ser där den slutar, det går inte att göra den ända ner?

Jå visst finns det många såna sidor och vill du inte ha så är det väl bara så, men det känns som om något fattas bara.. 🙂

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
February 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1140021
May 30, 2007 - 6:40 am
sp_Permalink sp_Print

Väljer att ta det som en komplimang. 🙂

Nja, bordrarna har aldrig flyttats. Bara marginalen på innehållet har jag flyttat i css'en. (Där jag var tvungen att göra en ie specifik för att få dem exakt likadana 👿 ) Jag hade som tänkt att sidan skulle ha det där slutet. För de ser ut så även på min att bordrarna slutar ca 20px ifrån copytexten.

Får väl om inte annat skicka den där sidan istället, de klickar på portfoliot å kör snabbgalleriet där. Blir de intresserade är de förhoppningsvis så smarta att de fattar att det inte är hela mitt portfoilio och att det finns länkar till det under rubriken.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 75
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL