February 25, 2002
Hej!
jag håller på och fixar en webshop som jag så småningom ska slänga upp på en dyr betalserver och denna server har ett avtal med mig: att om mer än 50 pers använder min access-databas samtidigt och servern på något sätt skulle hänga sig på grund av det så får jag betala en straffavgift på 850 kr.
nu är det så att det vill jag helst slippa så därför undrar jag om det finns något sätt att undvika detta problem, jag har funderat på om det kanske finns något att skriva i asp filen som bildar något sorts kösystem till databasen om det skulle bli över 49 användare men det var bara en id'e hur och vad ska jag göra?
AMD XP 2400+@2.0GHz 39c idle, Syntax SV400 ATA133, Maxtor 120 GB, Maxtor 20 GB,
512 MB DDR pc3200, Gef4 ti4800 vivo 128 MB, Sony 24/10/40, Pioneer DVD 16x, i en röd och silvermålad midi ATX-låda...
October 21, 2001
On 2002-05-28 00:18, NonajmE wrote:
Är det inte bättre att använda SQL-databas? I ditt fall skulle jag nog köra MsSQL eftersom jag förmodar att det är ASP du skriver det i eftersom du använder access databaser.
snyggt antagande... och jo, SQL är att föredra, då access/jet egentligen aldrig var tänkt att använda för riktigt krävande saker.
February 25, 2002
kode wrote:
On 2002-05-28 00:18, NonajmE wrote:
Är det inte bättre att använda SQL-databas? I ditt fall skulle jag nog köra MsSQL eftersom jag förmodar att det är ASP du skriver det i eftersom du använder access databaser.snyggt antagande... och jo, SQL är att föredra, då access/jet egentligen aldrig var tänkt att använda för riktigt krävande saker.
jo precis, hm varför har jag inte sql, shopen har ju stöd för det och allt det är bara ändra en variabel typ, men...
a justja DET ÄR SVINDYRT!!! att få stöd för ms lr my sql på webservern
AMD XP 2400+@2.0GHz 39c idle, Syntax SV400 ATA133, Maxtor 120 GB, Maxtor 20 GB,
512 MB DDR pc3200, Gef4 ti4800 vivo 128 MB, Sony 24/10/40, Pioneer DVD 16x, i en röd och silvermålad midi ATX-låda...
February 13, 2002
Måste bara svara på denna fråga ÄVEN om den verkar inaktuell, men, så här är det. Access klarar bara av 64 SAMTIDIGA anslutningar, d.v.s. 64 stycken som PRECIS samtidigt öppnar databasen för läsning/skrivning och det händer SÄLLAN om man inte har en VÄÄÄÄLDIGT högt belastad sida. så i det här fallet tror jag inte att det blir nåt problem om du inte har en ren guddagåva till konsumenten, nåt som ingen kan vara utan och bara MÅSTE ha.
2 Guest(s)