May 24, 2001
Visual Interdev funkar väldigt bra tycker jag, enda nackdelen är att man måste ha Frontpage extensions på servern.
Cold Fusion Studio är också rätt bra, mest tack vare den inbyggda ftp-delen, som tyvärr buggar ganska mycket.
Hursomhelst, färgkodning och direkt åtkomst till sidorna är ett måste hos en asp-editor, annars kan man lika gärna köra med en ftp-program och notepad.
May 28, 2001
On 2001-08-01 10:03, Nibbler wrote:
En hederlig texeditor är allt som behövs, med färgkodning som tex Editplus eller Ultraedit.
Håller med till 100%! Använder alltid notepad! Använde Visual INterDev men gillade det inte riktigt! Microsoft och jag går bara inte ihop... 😛
July 28, 2001
Att använda notepad för att skriva kod är som att såga ned ett träd med en morot, det tar mycket längre tid.
Jag säger inte att du skall använda en editor i designläge men du skall iaf ha en del bra funktioner, Textpad och ultraedit är två bra. Dock föredrar jag HomeSite, som har en rad mycket behändiga funktioner som snabbar upp kodandet.
Så sluta såga med morötter ta fram motorsågen i dig...
[ Detta Inlägg ändrades av: Vide den 2001-08-13 00:11 ]
April 9, 2001
Är du fler än en som kodar så är ju interdev bra för den har (begränsad) koll på vem som gör vad...ja, iaf så att den säger vad som har ändrats, eller vem som har pillat på filen senast etc.
Sen är den bra oxo för att du kan dra filer och släppa in i din site och du kan ha flera "webbar" öppna samtidigt i samma solution, bra om du ska sno kod mellan dom eller så.
Fast använd inte den inbyggda wysiwyg'en, den pajjar ju mer än den tillför... 🙁
1 Guest(s)