October 10, 2001
Detta är mina observationer gällande spelprogrammering:
Att programmera spel är att skaffa sig onödiga problem när man kunde leva ett bekymmerslöst liv.
Att programmera spel är att slänga bort massor med tid till något som oftast inte ger någonting egentligen.
Att programmera spel är att välja bort sin nattsömn, tv, måltider och sitt liv för att istället sitta och knacka kod tills man får ont i fingrarna av det.
Att programmera spel är att sitta och göra leksaker när man borde göra något vettigt.
Att programmera spel är att lönslöst och under fula ramsor om t.ex. Bill Gates önska att ens operativsystem inte var så krångligt uppbyggt.
Att programmera spel är att sitta och småfnissa för sig själv framför datorn över sitt senaste framsteg när normala människor sover.
Att programmera spel innebär att när man stolt visar sina kreationer för sina ickeprogrammerande kompisar så säger de "Och? Quake 3 har ju bättre grafik!"
Att programmera spel är att mitt i sommarlovet komma på att det är sol ute...och dra för gardinerna.
Att programmera spel är att sitta på mattelektionen i skolan och fundera över varför den nya jättestort-pang-när-man-skjuter-dummingar funktionen inte fungerar.
Att programmera spel är att förkasta en normal tillvaro för en meningslös.
Och det värsta av allt:
Det är förbaskat roligt!
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-10-22 22:07 ]
August 29, 2001
Att programmera spel är att mitt i sommarlovet komma på att det är sol ute...och dra för gardinerna.
Ähum....
[ Detta Inlägg ändrades av: Tjoppen den 2001-10-23 07:12 ]
August 7, 2001
du anar inte hur mycket jag håller med dig!
å det värsta är ickeprogrammerande kompisar som inte tycker att man är tuff när man har skrivit sin görsta gouraudtexturemapper som renderar en polygon utan perspektivkorrekttexturmappning och som faktiskt är ganska snabb trots att den inte innehåller en enda rad asm utan den enda optimeringen är fixed point. nej sånt är jobbigt. sådana borde inte få finnas.
men det är h*****es skojjigt ändå!
May 24, 2001
On 2001-11-04 03:20, addeman wrote:
hejsan jag undrar bara hur man programmerar spel vilka program behöver man vilka böcker/websior ska man snegla på för att kunna bli en spelprogrammerare
Du åker till Örsköldsvik och följer efter Tjoppen i en månad. Efter det är du bättre på att göra spel än Carmack! 😀
October 10, 2001
On 2001-11-04 12:53, Donan Fear wrote:
On 2001-11-04 03:20, addeman wrote:
hejsan jag undrar bara hur man programmerar spel vilka program behöver man vilka böcker/websior ska man snegla på för att kunna bli en spelprogrammerareDu åker till Örsköldsvik och följer efter Tjoppen i en månad. Efter det är du bättre på att göra spel än Carmack! 😀
Följa efter Tjoppen
Nej men allvarligt talat så beror det helt på vilken typ av spel du ska programmera och för vilket OS.
June 18, 2001
On 2001-11-14 21:42, adde wrote:
jag ska programera små spel typ snake liknande eller leisure larry eller liknande
Snake är just vad vi håller på med nu. Gå hit för tips:
September 12, 2001
Började göra spel på en kurs i VB, alla andra satt och gjorde meningslösa glosprogram och små idiotiskt medningslösa texteditorer medans jag gjorde ett spel med en månlanadere, astroider och ett hangarfartyg 😀
jag tror att det är lämpligt att börja i nåt viuelt språk som Delphi eller VB om man vill göra enklare spel utan 3D och sedan gå över till C++ när man vill börga göra 3D-mototer mm.
Lycka till med spelprogrammeringen, själv har jag inte tid numera. Men så småningom blir det väll lite mer tid till dena mycket givande hobby...
1 Guest(s)