May 13, 2005
Jag håller på med en sida i Flash, och jag tänkte ha ett ganska långt musikstycke (ca 10 min) som spelas upp under tiden man är på sidan. Har nu musiken som mp3. Men till vilket format (och kvalitet) rekommenderar ni att man konverterar musiken till?
Alltså, det ska ta så liten plats som möjligt, men samtidigt vara av någorlunda bra kvalitet. Har tänkt på en wav-fil (eller mp3 av motsvarande kvalitet), med följande:
11 025 kHz
Mono
8-Bit
Eller har ni några bra förslag?
December 25, 2000
Xanax wrote: Jag håller på med en sida i Flash, och jag tänkte ha ett ganska långt musikstycke (ca 10 min) som spelas upp under tiden man är på sidan. Har nu musiken som mp3. Men till vilket format (och kvalitet) rekommenderar ni att man konverterar musiken till?
Alltså, det ska ta så liten plats som möjligt, men samtidigt vara av någorlunda bra kvalitet. Har tänkt på en wav-fil (eller mp3 av motsvarande kvalitet), med följande:
11 025 kHz
Mono
8-BitEller har ni några bra förslag?
wav är verkligen verkligen inte att rekommendera eftersom det är okomprimerat och därmed kommer filen även om du kör med riktigt dålig kvalitet bli många gånger större än vad den är som mp3 nu. Mp3 eller OGG (om flash stöder det, låter bättre i lägre bitrates) är väl alternativen som ger de minsta filerna.
1 Guest(s)