September 20, 2001
Tänkte att man skulle titta lite på C3, och undrar om någno har någon bra bok att rekommendera?
Gärna på svenska, dock inte ett måste.
Jag är väll ingen nybörjare att programmera, men inte något märkvärdigt...
Har INTE läst C/C++ på ett par år, så det är helt nollställt...
October 7, 2002
Den här har jag läst i veckan (lånat den på biblioteket, därför det är en massa annat kludd också). Jag gillade den, men det ska tilläggas, det är inte någon nybörjarbok. Har du sysslat med C/C++/Java innan alls, även om det var ett par år sen? Då borde du klara dig med den. Den hoppar över grunderna rätt kvickt och går direkt på det som skiljer C# från framförallt C++ och Java.
Programmering i C# / Anders Forsberg
1203524839 ÅTER 06-03-17 qad Forsberg
EDIT: Jag vet inte om du känner till det, men Microsoft har släppt versioner av Visual Studio som är gratis, en för varje "utvecklingsområde":
http://msdn.microsoft.com/vstu.....fault.aspx
Särskilt finns Visual Studio Express, som du ju kan ladda ner om du inte har tillgång till Visual Studio på annat sätt, och inte tänkt vara olaglig:
October 7, 2002
Har du riktig tur finns boken (och andra också för den delen) kanske till och med på biblioteket på LiU (antar att du har tillgång till det också om du har tillgång till MSDNAA). Kanske inte finns jättemycket att välja på (var rätt snålt med titlar på Chalmers bibliotek där jag lånade den jag nämnde och en annan som låg på helt klart för låg nivå), men ett par borde det ju finnas tycker man. Då får du också chansen att kika på boken och slipper köpa grisen i säcken. 🙂
1 Guest(s)