October 10, 2001
Nej varför skulle vi ha annat att göra än att hjälpa dig, vi finns ju till för din skull.
Jag programmerar inte java men det jag gör (i C++) är att jag skapar en backbuffert, sekundär minnesyta. Jag ritar på den sekundära ytan och sedan växlar jag de två ytornas (den sekundära och den som visas) minnen och således också bilderna. Jag ritar aldrig på ytan som visas och då går allting smidigare. Antagligen visste du redan detta men jag kunde inte komma på något annat just nu.
November 9, 2001
Skapa en virtuel skärm yta (buffert/offscreen/Dc..mfl.)
som en 2x2 array. typ "Vscreen [640][480]".
Du får skriva egna metoder för att "tända" pixlar på den virutela skrärmen(Hoppas du kan din minneshantering!).
Men det är **MYCKET** snabbare att "rita" i minnet än på skärmen.
När du ritat färdigt på din backbuffert så kopierar du hela innehållet till den synliga dc'n.
Anledningen till flimmer (flicker) är att du suddar ut och ritar på den synliga skärmen.
Gör aldrig rit-"operationer" på en synlig rit-yta.
/Ekas
1 Guest(s)