October 25, 2001
Hej!
Min flickvän som jobbar i en parfymaffär har fått problem med sitt kassa system. System heter Butiksystem 900 och är linux baserat. Är det någon på detta forum som har någon aning om hur detta system funkar och kan fixa det så erbjuder chefen på affären bra betalt. Dom har firman som sålde det till dom som kan laga det men dom tar hutlöst betalt.
Hör av er!!
October 25, 2001
Problemet är att systemet hänger sig hela tiden, och det tar för lång tid mellan stegen (pris-betalning).
Killen som egentligen ska fixa det tar överpris, och letar nu efter kunnig som kan fixa det snabbare, men ändå för bra pengar.
Om inte, något rekommenderat butikssystem som är "user-friendly"?
December 25, 2000
Vilken nivå av kontroll har du över systemet? Har du tillgång till terminalen och root? Är det hela datorn som hänger sig eller bara Betalsystemet?
Om du har tillgång till root och det är hela datorn som hänger sig så tror jag vem som helst med lite linuxkunskaper kan fixa problemet. Om så inte är fallet och det är bara betalsystemet som hänger sig och krånglar kan det vara svårare att hitta någon som kan fixa problemet. Men jag tycker inte att företaget som har sålt systemet har rätt att ta betalt för att fixa det om det är ett problem i deras mjukvara. Står säkert mer i köpavtalet om detta.
1 Guest(s)