April 4, 2002
Jag håller på och meckar med en websida och har lite problem som jag inte hittat svar på, någon här vet säkert.
1 Vad är det för skillnad på "class" och "id"?
Trodde dom var samma men i "topstyle" så görs det skillnad på dom beroende på hur man skriver i CSS filen. Tex så blir "#box" en "class" men ".box" blir "id"
2a. Kan man inte bestämma "width" och "height" på bakgrunden i HTML och dess position på sida?
3b. Samma sak fast i CSS, storlek och position?
Har gjort en box i CSS med en bakgrund. Där går det dock att positionera den men inte bra. Finns det andra sätt än med background-position: center;.
3. Kan man inte i CSS bestämma att text ska vara bold, ser bara italic + något mera? Bold lyckas jag bara med om jag i HTML använder [b]
December 26, 2003
2a: nej, använd css för bakgrundsbilder och html för bilder.
2b: storlek - nej, position - ja.
background-position: center center;
/* OR */
background-position: 10% 50px;
3:
font-weight: bold;
December 26, 2003
1: Selectutorial :bok:
2a: nej, använd css för bakgrundsbilder och html för bilder.
2b: storlek - nej, position - ja.
background-position: center center;
/* OR */
background-position: 10% 50px;
3:
font-weight: bold;
January 20, 2002
Titan@Forum wrote: Jag håller på och meckar med en websida och har lite problem som jag inte hittat svar på, någon här vet säkert.
1 Vad är det för skillnad på "class" och "id"?
Trodde dom var samma men i "topstyle" så görs det skillnad på dom beroende på hur man skriver i CSS filen. Tex så blir "#box" en "class" men ".box" blir "id"2a. Kan man inte bestämma "width" och "height" på bakgrunden i HTML och dess position på sida?
3b. Samma sak fast i CSS, storlek och position?
Har gjort en box i CSS med en bakgrund. Där går det dock att positionera den men inte bra. Finns det andra sätt än med background-position: center;.3. Kan man inte i CSS bestämma att text ska vara bold, ser bara italic + något mera? Bold lyckas jag bara med om jag i HTML använder [b]
kan ju inte inte bestämma widht och height på bakrunden men du kan ju ändra färg på den och göra tabeller m.m så det ser ut som det.
1 Guest(s)