August 29, 2001
Nä, faktiskt inte:
#include "malloc.h" //Hmmmm....
#include "iostream.h" //:P
typ, först...
void *ptr = malloc(200*1024*1024); //Här gäller ju att man har MINST 256 i RAM(annars är man lool
gör en pekare till minnet. Sedan:
for( int x = 0; x < 200*1024*1024; x++ )
*((unsigned char*)ptr+x) = x % 256;
fyller ramet med lite data.
for( x = 0; x < 200*1024*1024; x++ )
if( *((unsigned char*)ptr+x) != x % 256 )
cout << "fel!";
Kollar om det stämmer...
Det var väl det. Hoppas alla n00bs blev glada! Det blev jag när jag juckade runt med det här(dock inte bokstavligt talat). Mig kan fortsätta med 3d motor(weeee )
September 18, 2001
September 18, 2001
September 18, 2001
August 29, 2001
On 2001-09-20 21:32, Sharok wrote:
Okay, men vad är det för skillnad med att ladda in saker i ramet och att lägga allt i variabler?
Detta ryms mer med....upp till så mycket ram man har...Det går int med vars(har provat...kom upp i typ 10MB)
Dessutom är det ett h*****e att ändra storlek på pekare(vet ej hur man gör :gråt: )
Med den raden som ändrar i minnet:
*((unsigned char*)ptr) = blaha
så kan man göra mycket rolit 😀 Typ byta enhetsbetäckningar, plotta pixlar etc.
August 29, 2001
On 2001-09-21 03:29, Jastor wrote:
det här skulle vara elakt att köra några stycken av kan du inte göra det så att det lägger sig i TSR (fast det kanske inte funkar så bra i windows?) så har du ett "virus"
Nämn helst int ordet "virus" i min närvaro... Jag har fått Nimda :gråt:
1 Guest(s)