May 16, 2001
Nädå, lugna ner dig, så farligt är det ju inte
Det krävs som sagt mycket logiskt tänkande - men samtidigt slipper du all slang, alla undantag i grammatiken (oftast iaf), och som du sa uttalet 😀
Dessutom behöver du inte lägga mycket på minnet - alltså inte plugga glosor - utan allt byggs upp från grunden med några logiska byggstenar. De objekt som du använder när det blir stora feta program (klasser osv) finns ofta i register, så det krävs mest att du kan slå i en telefonkatalog (hehe, ok, kanske inte så lätt- men jag försöker ju övertala honom )
Och så är det kul som fän 😀
February 7, 2001
Du bör ha ett intresse för det, annars kommer det aldrig att gå bra. Se bara på hur bra jag är i Franska tex. 🙂
Jag rekommenderar att du börjar med Pascal eller C. Köp dig eller låna böcker på biblioteket.
Kan du Pascal eller ännu hellre C så kan du mycket lätt lära dig dom flesta moderna programmeringsspråk.
Är du mer lagd åt hårdvaruhållet så tycker jag du ska kika på assembler. Skaffa en bra dator att göra det på. En C64, en amiga eller kanske en gamal 386:a
August 14, 2001
September 18, 2001
On 2001-08-17 02:39, da Source wrote:
Nädå, lugna ner dig, så farligt är det ju inte 🙂Det krävs som sagt mycket logiskt tänkande - men samtidigt slipper du all slang, alla undantag i grammatiken (oftast iaf), och som du sa uttalet 😀
Dessutom behöver du inte lägga mycket på minnet - alltså inte plugga glosor - utan allt byggs upp från grunden med några logiska byggstenar. De objekt som du använder när det blir stora feta program (klasser osv) finns ofta i register, så det krävs mest att du kan slå i en telefonkatalog (hehe, ok, kanske inte så lätt- men jag försöker ju övertala honom )
Och så är det kul som fän 😀
slippa sland va snackar du om =D
function kout (string) {
cout << string;
}
int main(void) {
kout("inge cout skit i vårat hood");
}
September 14, 2001
August 29, 2001
Jag tycker man ska börja med QBasic...Bara för att det är så simpelt och lätt att använda...Och lätt att crasha om man börjar leka med portarna...
Dock så har QB sina begränsningar...Det kan endast använda C:A 10% av processorns hela kraft, så QB program blir jävligt sega. En 3d motor ngt sämre än Wolf3d kräfer en 350!
2 Guest(s)