January 20, 2002
Har precis kodat klart en hemsida och vill att den ska nappas upp någosålunda bra hos google och andra sökmotorer exempelvis men jag hittar den inte alls
Nu så använder jag mig av meta taggen:
<meta name="keywords" content="bla, bla ,bla, bla">
Jag har både textlänkar och bildlänkar på sidan samt beskrivande text...
April 1, 2001
En stor fördel (om inte förutsättning) är att andra dokument som redan är indexerade i Google, länkar till din site. På så vid kommer Googlebot hitta din site tids nog. Det kan dock ta ett tag. Googlebot är en smart bot, som tittar på innehållet och hur det är strukturerat för att bedöma hur pass bra ett dokument passar det som användaren letar efter, så det löser sig inte tack vare några keywords osv.
January 20, 2002
Iceman wrote: En stor fördel (om inte förutsättning) är att andra dokument som redan är indexerade i Google, länkar till din site. På så vid kommer Googlebot hitta din site tids nog. Det kan dock ta ett tag. Googlebot är en smart bot, som tittar på innehållet och hur det är strukturerat för att bedöma hur pass bra ett dokument passar det som användaren letar efter, så det löser sig inte tack vare några keywords osv.
Ok.
Just nu är det strukturerat enligt naturens alla lagar ungefär.
Rubriker med underrubriker och sedan text i nya paragrafer osv.
Knappt några
på onödiga ställen och ny och beskrivande text i
October 23, 2001
Jag jobbar bl.a. med det här 😉 så jag avslöjar några riktigt heta tips här! 😉
Anmäl sidan till:
http://www.dmoz.org
katalogen.sunet.se
Var noga med anmäla och följa anvisningarna exakt, samt anmäl till rätt kategori.
I övrigt är det precis som Iceman säger att ju fler andra som länkar till din sida, ju bättre kommer du med.
1 Guest(s)