July 29, 2005
Hej!
function popUpMap(URL) {
var password = prompt('Enter Password','');
if (password != 'pass') {
alert("Wrong Password");
} else {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open('popup.htm', '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=1,width=570,height=390,left = 310,top = 262');");
}
}
function popUpMap(URL) {
if (password != 'p'+'a'+'s'+'s'') {
alert("Wrong Password");
} else {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open('popup.htm', '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=1,width=570,height=390,left = 310,top = 262');");
}
}
function popUpMap(URL) {
if (password != /*ewrasfdsfdsrersd*/'p'/*erwrgfhjklki*/+/*nm,,,iuuk*/'a'/*okjokljhsd*/+/*sadswedx*/'s'/*adwqxc*/+/*weqdxc*/'s'/*asdxcv*/) {
alert("Wrong Password");
} else {
day = new Date();
id = day.getTime();
}
}
I exemplen ovan ser man en variant för att "gömma" passwordet, men det är väldigt lätt att få tag i det. Några ideer om hur jag ska göra en liknande pop-up construction, fast utan att det är så lätt att få tag i lösenordet? (Jag har ej databas-access som jag kan utnyttja)
April 7, 2002
Det du kan göra är att istället för att döpa popuppen till popup.html så döper du den till user_password.html
Men gör du så så måste du se till så att den katalogen inte kan listas i browsern.
Då måste personen som skriver in lösenordet skriva in rätt uppgifter annars laddas fel sida eller en sida som inte finns.
så skriver jag in hardcoder som user och apa som password så blir det alltså hardcoder_apa.html som ska laddas.
July 29, 2005
Med andra ord, en sån här lösning:
function popUp(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open('PopUp/'+password+'.htm', '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=1,width=570,height=390,left = 310,top = 262');");
}
January 14, 2006
Lägg allt du vill ha skyddad i en special mapp och använd sen HTACCESS
http://www.webdesignskolan.se/.....ssword.htm
Mvh Gurrag
1 Guest(s)