May 28, 2003
Hejsan!
Försöker få in en Favicon i "mitt" forum/hemsida men det funkar inge vidare. Det bygger på phpbb. Så jag har lite svårt att förstå vart jag ska lägga koden, se nedan. Som tydligen ska ligga i någon sidas head. (Dock ska det inte vara nödvändigt. (?!))
<link rel="Shortcut Icon" href="/favicon.ico">
Har alltså gjort en bild i Photoshop CS, laddade ner ett program för att kunna göra bilden i *.ico format. Laddat upp på servern i typ alla mapar. - Desperat försök för att få det att funka. 🙄 Men icke...
Någon som vet hur det funkar?
December 26, 2003
Det borde räcka med att lägga ikonen i roten av servern, men du kan även lägga in
<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="/favicon.ico">
i HEAD (det måste ligga i HEAD).
IE är lite knasig, så du kanske måste lägga in sidan i favoriter innan du ser ikonen.
May 28, 2003
zcorpan wrote: Det borde räcka med att lägga ikonen i roten av servern, men du kan även lägga in
<link rel="shortcut icon" type="image/x-icon" href="/favicon.ico">i HEAD (det måste ligga i HEAD).
IE är lite knasig, så du kanske måste lägga in sidan i favoriter innan du ser ikonen.
tackar så mycket för hjälpen. La in iconen i root mapen istället för mapen där index ligger. Så nu funkar det iaf i FF. Bara IE kvar alltså, där jag inte hittar head, eller rätt head. För i index.php är det ingen iaf.
1 Guest(s)