July 18, 2002
September 27, 2001
September 27, 2001
October 7, 2002
Öwall wrote: fasen, trodde jag kunde välja html, den enda jag behärskar =)
c++ är väl det som står närmast annars..
HTML uppfyller inte kraven på ett riktigt programmeringsspråk, de så kallade Turing-kriterierna
Twinsen wrote: [quote=M0rbid]GOTO och IF, låter mer som c++ i ett nötskal 😉
Låter som plc..
Har skrivit mångtusenradiga PLC-program utan endera. Det är inte god programmering där heller!
February 21, 2003
TERdON wrote: [quote=Öwall]fasen, trodde jag kunde välja html, den enda jag behärskar =)
c++ är väl det som står närmast annars..
HTML uppfyller inte kraven på ett riktigt programmeringsspråk, de så kallade Turing-kriterierna
Twinsen wrote: [quote=M0rbid]GOTO och IF, låter mer som c++ i ett nötskal 😉
Låter som plc..
Har skrivit mångtusenradiga PLC-program utan endera. Det är inte god programmering där heller!
Hm.. kanske är i siemens robotsystemtjosan jag känner igen det ifrån.. och TI83+!
October 7, 2002
Twinsen wrote: Hm.. kanske är i siemens robotsystemtjosan jag känner igen det ifrån.. och TI83+!
Sant, robotsystem kan vara lite meckiga. Svor själv över språket till en IBM-robot i veckan (jo, de har gjort robotar tidigare). Sen har jag iofs använt endast Omron-PLC:n, kan hända att dessa är klart bättre än övriga på marknaden. 🙂
Vad gäller TI-83 vet jag att BASICen är ruskigt sunkig, men jag hade ändå för mig att for/while finns???? Hade själv en TI-86 och där fanns det absolut ingen anledning att fulprogrammera på det sättet...
Edit: Röstade förresten på Delphi, som är en specialvariant av Object Pascal samt en grafisk programmeringsmiljö. Kan för övrigt även TI-86 Basic, M$ Basic, 6809 ASM, Java, Ada (som glömts bort i listan och som helt klart är trevligt i flertrådade program!), Omrons PLC-ladderspråk och så kodar jag lite JavaScript mm fast jag egentligen inte kan det. Vill i framtiden lära mig C/C++/x86 ASM och hade jag kunnat något av dem hade de fått en röst. 🙂
1 Guest(s)