Feedback på discjockey hemsida.|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Feedback på discjockey hemsida.
wibba
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
Member Since:
January 25, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 25, 2006 - 8:45 am
sp_Permalink sp_Print

Tjenare, skulle vilja höra vad ni tycker om denna sidan
Posetiva saker och negativa saker..

http://deejayrobban.info.se

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1007694
January 25, 2006 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Rätt snygg sida faktiskt, kritisk webbutvecklare som man själv är har jag dock några småsaker att anmärka.

1. Länkar? Jag skulle inte ha svarta länkar bland svart text eftersom det gör det omöjligt att veta vad som är länkar. Sen är de inte konsistenta under "Länkar", vissa länkar har med numret på länken andra inte. (Tydligen gällde det bara på Info sidan). Det finns t.om. en länk under "Länkar" som inte alls är en länk.

2. Det står nyheter och uppdateringar som rubrik på alla sidor.

3. Lite mera marginal skulle inte skada på texten, kanske samma som rubriken har?

4. Phone? Det står phone mitt i allt på kontakta mig när allt annat är på svenska. Sen är svenskan lite lustig i forumuläret också (texten längst ner). Det är också svenska och engelska blandat säkert på flera sidor, detta ser oproffisionellt ut, använd endast ena språket.

5. Sen är jag inte med på varför det finns röda "+" i de svarta rutorna under "Bilder", jag tyckte det såg ut som man kunde "öppna" dem eftersom det var så och länkarna i menyn hade röda + framför sig.

Sen såg jag lite annat smått också, inget större men småsaker som tar bort udden och gör att jag inte blir imponerad av sidan. Layoutmässigt är den dock som jag sade rätt snygg och jag har inget att anmärka där, ser ganska professionellt ut och jag skulle kanske kontakta dig om jag behövde en DJ.

ps. det heter posititiv ds.

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1007720
January 25, 2006 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Snygg..
Fast hitta lite små fel på bakgrunden, först så är strecket mellan Hem och Info mörkare än den andra, sen är det ett rött streck under Hem som är lite irriterande..

Sen måste jag fråga varför du gör bakgrunden i ett helt stycke, en bild..?

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1007739
January 25, 2006 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Några saker du kan tänka på.

* När du har din statistik-knapp på första sidan så långt ner så skapas en scroll-bar på i min browser (Maximerad FireFox på 1280x1024). Irriterande eftersom det bara är på förstasidan vilket gör att det "hoppar" när man går vidare.

* Bildsidan kan öppnas i nytt fönster istället för att "ersätta" det befintliga, så man lättare kommer tillbaka när man kollat klart. Det bästa är om du kan göra en pop-up som du gjort med "Mina Jobb"-länken.

* Bilden på dig själv, ta inte bort bakgrund, det ser oproffsigt ut, låt det vara bakgrund. Skala inte om proportionerna, det blir hoptryckt. Kanske en idé att ta en bild när du "jobbar".

*Gästboken, du kanske ska ha detta i en pop-up? Det tror jag blir snyggt. En pop-up med fast storlek och scrollbar. Lite avlångt fönster typ 400x600 pixlar.

*Länken Hem på sidan "Info" är inte hel. Bara He som är länk. 😀

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
Member Since:
May 6, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1007749
January 25, 2006 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Särskrivning:
Gäst Boken hittar du här!

Och du får göra något åt bilden på dig, den röda bakgrunden är inte vacker.

Sjysst sida f.ö

Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
Member Since:
July 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1007755
January 25, 2006 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Schysst sida 🙂

Men en grej som jag personligen stör mig på och som sänker profesionaliteten är när det inte är mellan slag efter ":" på "Info"

Såhär står det:
Namn:Robert Winberg
Född:1986

Såhär vill jag ha det:
Namn: Robert Winberg
Född: 1986

Ja du fattar 🙂 Schysst sida för övrigt 🙂

wibba
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
Member Since:
January 25, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1007771
January 25, 2006 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

allt som har med layouten att göra vet jag inget om för det är inte jag som har gjort den, men det men texten är att sidan va allt på engelska först och jag har ändrat till svenska men tydligen glömt lite saker embarassed
men ska ändra på det,

wibba
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
Member Since:
January 25, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1007779
January 25, 2006 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

så nu är sidan uppdaterad med och jag har ändrat dom fel som ni har sagt och så, tack för hjälpen.

jarlen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1233
Member Since:
November 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1007898
January 25, 2006 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

wibba wrote: så nu är sidan uppdaterad med och jag har ändrat dom fel som ni har sagt och så, tack för hjälpen.

Tycker det inte ser ut som det är så mycket ändrat.. Du kan ju skicka en länk till den här tråden till den som gjort din sida, så borde det fixa sig.
Det kan förändra mycket om det ger ett genuint proffsigt intryck.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 54
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL