January 25, 2006
Tjenare, skulle vilja höra vad ni tycker om denna sidan
Posetiva saker och negativa saker..
December 25, 2000
Rätt snygg sida faktiskt, kritisk webbutvecklare som man själv är har jag dock några småsaker att anmärka.
1. Länkar? Jag skulle inte ha svarta länkar bland svart text eftersom det gör det omöjligt att veta vad som är länkar. Sen är de inte konsistenta under "Länkar", vissa länkar har med numret på länken andra inte. (Tydligen gällde det bara på Info sidan). Det finns t.om. en länk under "Länkar" som inte alls är en länk.
2. Det står nyheter och uppdateringar som rubrik på alla sidor.
3. Lite mera marginal skulle inte skada på texten, kanske samma som rubriken har?
4. Phone? Det står phone mitt i allt på kontakta mig när allt annat är på svenska. Sen är svenskan lite lustig i forumuläret också (texten längst ner). Det är också svenska och engelska blandat säkert på flera sidor, detta ser oproffisionellt ut, använd endast ena språket.
5. Sen är jag inte med på varför det finns röda "+" i de svarta rutorna under "Bilder", jag tyckte det såg ut som man kunde "öppna" dem eftersom det var så och länkarna i menyn hade röda + framför sig.
Sen såg jag lite annat smått också, inget större men småsaker som tar bort udden och gör att jag inte blir imponerad av sidan. Layoutmässigt är den dock som jag sade rätt snygg och jag har inget att anmärka där, ser ganska professionellt ut och jag skulle kanske kontakta dig om jag behövde en DJ.
ps. det heter posititiv ds.
November 23, 2001
Några saker du kan tänka på.
* När du har din statistik-knapp på första sidan så långt ner så skapas en scroll-bar på i min browser (Maximerad FireFox på 1280x1024). Irriterande eftersom det bara är på förstasidan vilket gör att det "hoppar" när man går vidare.
* Bildsidan kan öppnas i nytt fönster istället för att "ersätta" det befintliga, så man lättare kommer tillbaka när man kollat klart. Det bästa är om du kan göra en pop-up som du gjort med "Mina Jobb"-länken.
* Bilden på dig själv, ta inte bort bakgrund, det ser oproffsigt ut, låt det vara bakgrund. Skala inte om proportionerna, det blir hoptryckt. Kanske en idé att ta en bild när du "jobbar".
*Gästboken, du kanske ska ha detta i en pop-up? Det tror jag blir snyggt. En pop-up med fast storlek och scrollbar. Lite avlångt fönster typ 400x600 pixlar.
*Länken Hem på sidan "Info" är inte hel. Bara He som är länk. 😀
July 22, 2003
Schysst sida 🙂
Men en grej som jag personligen stör mig på och som sänker profesionaliteten är när det inte är mellan slag efter ":" på "Info"
Såhär står det:
Namn:Robert Winberg
Född:1986
Såhär vill jag ha det:
Namn: Robert Winberg
Född: 1986
Ja du fattar 🙂 Schysst sida för övrigt 🙂
November 23, 2001
wibba wrote: så nu är sidan uppdaterad med och jag har ändrat dom fel som ni har sagt och så, tack för hjälpen.
Tycker det inte ser ut som det är så mycket ändrat.. Du kan ju skicka en länk till den här tråden till den som gjort din sida, så borde det fixa sig.
Det kan förändra mycket om det ger ett genuint proffsigt intryck.
1 Guest(s)