Feedback på min sida! nr.2|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Feedback på min sida! nr.2
Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
Member Since:
July 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 30, 2006 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.ufshop.se

Vad är bra och vad är dåligt?
Ge mig feedback!

Svårt att hitta brister då man har suttiet med den ett tag!

Avatar
EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
Member Since:
May 5, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1037355
April 30, 2006 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

hehehe ännu mer smygis reklam 😀

ontopic: ja de ser bra ut.. lätt o hitta o så.

Turbo123
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 604
Member Since:
October 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1037962
May 2, 2006 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

På undersidorna ser det helt okej ut, men första sidan är inte mycket att hänga i julgranen 🙂

Men med tanke på ert sortiment, kanske en potentiell besökare attraheras av upplägget.

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
Member Since:
July 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1037968
May 2, 2006 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Turbo123 wrote: På undersidorna ser det helt okej ut, men första sidan är inte mycket att hänga i julgranen 🙂

Men med tanke på ert sortiment, kanske en potentiell besökare attraheras av upplägget.

Tack för feedbacken!

Angående upplägget på sidan så är den gjord för att vara funktionell och lätthanterlig (viljet jag hoppas den är). Den är skapad för att vinna en webdesigntävling under ung företagsamhet men pga inkompetenta jury medlemmar så vann en joomla template första pris wink

Förstasidan är vi inte nöjda med faktsikt, men efter att vi testat kört med lite flash och sådant så fick det ändå bli denna. Det är för jobbigt med rörande saker på en webbshop :S

Några idér vad vi kan trolla dit?

Turbo123
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 604
Member Since:
October 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1037980
May 2, 2006 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni behöver inte använda flash för att få en snygg förstasida!

Tänk er att sidan är en säljande broschyr.
Rita sedan upp förstasidan precis som ni vill ha den i Photoshop.

*De tre produktexemplen är uppspaltade på ett mindre snyggt sätt. Titta på andra sidor, hur det kan se ut.

*Någon enstaka färgklick skulle inte skada, även om det är snyggt med stilrent. T.ex. kan ni göra enkla "Gå till" knappar. m.m.

*Säljande bilder är bra. Sidan är bildfattig. Ögongodis saknas.

--------------------------------------------------------------------------

Om ni vill vinna en webbdesigntävling, får ni nog höjja er många snäpp 🙂

Inspiration kan ni hitta på http://www.cssbeauty.com

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
Member Since:
July 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1038018
May 3, 2006 - 6:28 am
sp_Permalink sp_Print

Turbo123 wrote: Ni behöver inte använda flash för att få en snygg förstasida!

Tänk er att sidan är en säljande broschyr.
Rita sedan upp förstasidan precis som ni vill ha den i Photoshop.

*De tre produktexemplen är uppspaltade på ett mindre snyggt sätt. Titta på andra sidor, hur det kan se ut.

*Någon enstaka färgklick skulle inte skada, även om det är snyggt med stilrent. T.ex. kan ni göra enkla "Gå till" knappar. m.m.

*Säljande bilder är bra. Sidan är bildfattig. Ögongodis saknas.

--------------------------------------------------------------------------

Om ni vill vinna en webbdesigntävling, får ni nog höjja er många snäpp 🙂

Inspiration kan ni hitta på http://www.cssbeauty.com

Nja... Då då tävlar i Ung företagsamhet (deras webdesigntävling) så är konkurensen låg 😛 Dem som bedömde sidorna kunde inte koda ett dugg och dem har aldrig gjort en websida ^^ Så dem gick enbart på känslan 😀

Bra feedback angående startsidan! Vi skall göra om den en aning till slutet av april och då ska vi ta dina tankar i beakt. Hur dem tre produkterna skall vara placerade om inte såhär vet jag faktsikt inte, om man kollar på flertalet andra sidor som kör med samma system så är dem just placerade på samma sätt. :/ Har du någon sida du tänker specefikt på?

Turbo123
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 604
Member Since:
October 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1038037
May 3, 2006 - 7:51 am
sp_Permalink sp_Print

Själva principen stämmer, men det går att göra mycket snyggare.
Svårt att beskriva hur man ska tänka, men jag ska försöka 🙂

- Tänk dig osynliga linjer där saker ligger i fas när du ritar. Texten och rubrikerna ligger ca: 10 px från kanten, men de tre produkterna är centrerade, mycket längre in. Produkterna bör listas från vänster till höger, med början 10 px från kanten. Vill du inte ha produkterna så nära kanten, gär du en snygg box som börjar från kanten.

- De tre rutorna, med grå kant och en helgrå ruta i mitten, förstör intrycket av sidan. Testa att ta bort dom eller gör det mycket snyggare.

- Egentligen ser sidan mer lämpad ut för att visa upp fyra produkter istället för tre.

Slutsat--> Eftersom ni bygger en stilren sida, är det kanske snyggare om ni tar bort "rutorna". Lägg sedan in fyra produkter istället för tre på startsidan.

-----------------------------------------------------------------------------------
Det är svårt att sätta fingret på vad som är snyggt och inte, men här är ett annat UF-företag som har en erkänt snygg sida:
http://www.makak.se/
-----------------------------------------------------------------------------------
Om ni är verkligt intresserade av webbdesign och vill ha mer kommentarer, gå med i grafisktforum.org
-----------------------------------------------------------------------------------

Lycka till! 🙂

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
Member Since:
August 9, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1038228
May 3, 2006 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag gillar att den är så stilren. Fotona på busskortsfickorna är väl det mest negativa enligt mig. Väldigt suddiga och grå färgbild.

Sen borde nog inköpsdelen ligga ovanför metadelen i menyn till vänster. Det är för shoppandet som man är på sidan, alltså är det viktigast.

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
Member Since:
July 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1038236
May 3, 2006 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Darakir wrote: Jag gillar att den är så stilren. Fotona på busskortsfickorna är väl det mest negativa enligt mig. Väldigt suddiga och grå färgbild.

Sen borde nog inköpsdelen ligga ovanför metadelen i menyn till vänster. Det är för shoppandet som man är på sidan, alltså är det viktigast.

Angående kortet på busskortsfickorna så kan vi inte göra så mycket för det är dem själva som har lagt upp dem.
Bra tips på att inköpsdelen skall vara högst upp!

Alla dessa saker ni har sagt har varit bra och dem kommer att tas i beaktning vid nästa v. av sidan som kommer släppas lite senare. Dock så får vi se hur sent då vi alla som medverkar i företaget har för mycket att göra i skolan just nu 🙁 (Fysik B slutprov på tisdag :banghead:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 56
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL