July 18, 2003
Vad är bra och vad är dåligt?
Ge mig feedback!
Svårt att hitta brister då man har suttiet med den ett tag!
July 18, 2003
Turbo123 wrote: På undersidorna ser det helt okej ut, men första sidan är inte mycket att hänga i julgranen 🙂
Men med tanke på ert sortiment, kanske en potentiell besökare attraheras av upplägget.
Tack för feedbacken!
Angående upplägget på sidan så är den gjord för att vara funktionell och lätthanterlig (viljet jag hoppas den är). Den är skapad för att vinna en webdesigntävling under ung företagsamhet men pga inkompetenta jury medlemmar så vann en joomla template första pris
Förstasidan är vi inte nöjda med faktsikt, men efter att vi testat kört med lite flash och sådant så fick det ändå bli denna. Det är för jobbigt med rörande saker på en webbshop :S
Några idér vad vi kan trolla dit?
October 23, 2001
Ni behöver inte använda flash för att få en snygg förstasida!
Tänk er att sidan är en säljande broschyr.
Rita sedan upp förstasidan precis som ni vill ha den i Photoshop.
*De tre produktexemplen är uppspaltade på ett mindre snyggt sätt. Titta på andra sidor, hur det kan se ut.
*Någon enstaka färgklick skulle inte skada, även om det är snyggt med stilrent. T.ex. kan ni göra enkla "Gå till" knappar. m.m.
*Säljande bilder är bra. Sidan är bildfattig. Ögongodis saknas.
--------------------------------------------------------------------------
Om ni vill vinna en webbdesigntävling, får ni nog höjja er många snäpp 🙂
Inspiration kan ni hitta på http://www.cssbeauty.com
July 18, 2003
Turbo123 wrote: Ni behöver inte använda flash för att få en snygg förstasida!
Tänk er att sidan är en säljande broschyr.
Rita sedan upp förstasidan precis som ni vill ha den i Photoshop.*De tre produktexemplen är uppspaltade på ett mindre snyggt sätt. Titta på andra sidor, hur det kan se ut.
*Någon enstaka färgklick skulle inte skada, även om det är snyggt med stilrent. T.ex. kan ni göra enkla "Gå till" knappar. m.m.
*Säljande bilder är bra. Sidan är bildfattig. Ögongodis saknas.
--------------------------------------------------------------------------
Om ni vill vinna en webbdesigntävling, får ni nog höjja er många snäpp 🙂
Inspiration kan ni hitta på http://www.cssbeauty.com
Nja... Då då tävlar i Ung företagsamhet (deras webdesigntävling) så är konkurensen låg 😛 Dem som bedömde sidorna kunde inte koda ett dugg och dem har aldrig gjort en websida ^^ Så dem gick enbart på känslan 😀
Bra feedback angående startsidan! Vi skall göra om den en aning till slutet av april och då ska vi ta dina tankar i beakt. Hur dem tre produkterna skall vara placerade om inte såhär vet jag faktsikt inte, om man kollar på flertalet andra sidor som kör med samma system så är dem just placerade på samma sätt. :/ Har du någon sida du tänker specefikt på?
October 23, 2001
Själva principen stämmer, men det går att göra mycket snyggare.
Svårt att beskriva hur man ska tänka, men jag ska försöka 🙂
- Tänk dig osynliga linjer där saker ligger i fas när du ritar. Texten och rubrikerna ligger ca: 10 px från kanten, men de tre produkterna är centrerade, mycket längre in. Produkterna bör listas från vänster till höger, med början 10 px från kanten. Vill du inte ha produkterna så nära kanten, gär du en snygg box som börjar från kanten.
- De tre rutorna, med grå kant och en helgrå ruta i mitten, förstör intrycket av sidan. Testa att ta bort dom eller gör det mycket snyggare.
- Egentligen ser sidan mer lämpad ut för att visa upp fyra produkter istället för tre.
Slutsat--> Eftersom ni bygger en stilren sida, är det kanske snyggare om ni tar bort "rutorna". Lägg sedan in fyra produkter istället för tre på startsidan.
-----------------------------------------------------------------------------------
Det är svårt att sätta fingret på vad som är snyggt och inte, men här är ett annat UF-företag som har en erkänt snygg sida:
http://www.makak.se/
-----------------------------------------------------------------------------------
Om ni är verkligt intresserade av webbdesign och vill ha mer kommentarer, gå med i grafisktforum.org
Lycka till! 🙂
August 9, 2005
Jag gillar att den är så stilren. Fotona på busskortsfickorna är väl det mest negativa enligt mig. Väldigt suddiga och grå färgbild.
Sen borde nog inköpsdelen ligga ovanför metadelen i menyn till vänster. Det är för shoppandet som man är på sidan, alltså är det viktigast.
July 18, 2003
Darakir wrote: Jag gillar att den är så stilren. Fotona på busskortsfickorna är väl det mest negativa enligt mig. Väldigt suddiga och grå färgbild.
Sen borde nog inköpsdelen ligga ovanför metadelen i menyn till vänster. Det är för shoppandet som man är på sidan, alltså är det viktigast.
Angående kortet på busskortsfickorna så kan vi inte göra så mycket för det är dem själva som har lagt upp dem.
Bra tips på att inköpsdelen skall vara högst upp!
Alla dessa saker ni har sagt har varit bra och dem kommer att tas i beaktning vid nästa v. av sidan som kommer släppas lite senare. Dock så får vi se hur sent då vi alla som medverkar i företaget har för mycket att göra i skolan just nu 🙁 (Fysik B slutprov på tisdag :banghead:
1 Guest(s)