November 19, 2003
Tänkte skapa en filmsekvens på en CAD-modell jag skapat i Solid Edge V17, men allt jag lyckats göra hittils är att få min modell(ser ut som en "puck") att rotera runt en av puckens "hörn".
Det enda som gick att hämta ur tutorialn var flightplanknappen, det som hände då när man tryckt nästa och valde lite saker var att modellen snurrade runt som jag beskrivit tidigare.
En polare som arbetat ett tag i Solid Works som visade på sin bärbara hur han skapade en filmsekvens genom att zooma och snurra manuellt, men han visste inte hur han skulle göra det via Solid Edge.
Så det jag undrar, är det någon som kan berätta ungefär hur man går tillväga eller har någon nyttig länk där det står nybörjartips till hur man skapar filmsekvenser i Solid Edge.
Det jag hade tänkt mig är att man har en centrumaxel i mitten av "pucken" och låter hela modellen snurra runt den axeln. Sedan om det på något vis går att zooma in på enskilda delar medan man roterar skulle vara ett stort plus men det viktigaste är att få till rotation kring cemtrumaxeln(eftersom det tydligare kommer visa de ingående delarna än den konstiga standardrotationen).
1 Guest(s)